Start > Körkortsforum > Köpa ny bil

Köpa ny bil

Gäst 2011-12-27 14:26 ! Citera #
Hej där! Har tänkt mig köpa en ny bil. Jag vet riktigt inte vad man ska kolla på när man köper ny bil. Vad ska man egentligen kolla på?
Gäst 2011-12-27 14:27 ! Citera #
Först skulle jag nog säga vad för bil du vill ha. Det skiljer sig åt på bilarna t.ex bilekonomi, säkerhet, utsläpp och mycket annat. Om du är en miljövänlig person ska du nog välja en bil med lite utsläpp. Det finns bl.a hybrid. Köp en så bränslesnål/energieffektiv och lågbullrande bil som möjligt. I varje storleksklass finns oftast olika motoralternativ för samma bilmodell. Om du har en bränslesnål bil påverkar du miljön mindre än vad andra bilar gör som har hög utsläpp, samtidigt som du sparar pengar på. Du kanske inte behöver tanka på lika ofta och lika mycket som en bensinbil. Om du tänker mer på säkerheten kör du ju självklart lugnt och följer hastighetsgränserna oavsett vilket fordon du har. När det gäller säkerhet ät mitt tips att den ska ha whiplashskydd och antisladdsystem.
Det beror på var du ska köpa bilen t.ex av privat säljare, bilhandlare, en begagnad bil, eller en helt ny bil.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 22:41
1
I dag 22:06
2
I dag 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo