Start > Körkortsforum > El-moped!

El-moped!

Gäst 2009-05-03 19:52 ! Citera #
Hej Alla!
Vill bara ge er et jättbra tips: köp en el-moped! Jag har en eldriven EU-moped av märket EVT som jag pendlar med till jobbet (4 mil/dag) och den är helt suverän. Ljudlös, miljövänlig, stabil och jättesnygg (den ser ut som en vespa från 60-talet). Jag sparar massor av bensinpengar eftersom en full laddning, som räcker att köra 6 mil på, bara kostar 18 öre. Lite skillnad mot bensinpriset..
TeoriN 2009-06-30 16:09 ! Citera #
Låter trevligt:) berätta gärna mer om den, hur länge det tar att ladda den osv. gärna lite länkar till olika modeller.
Cybernisse 2009-07-24 15:40 ! Citera #
Hej!

Här kommer några länkar tillhörande ämnet:

www.metro.se/se/article/2008/10/22/16/0445-48/
www.lillagumman.se/?p=3840
www.hbl.fi/text/inrikes/2009/6/1/d27988.php

Ur miljöperspektiv kan det ju vara värt att tänka på varifrån elektriciteten kommer ifrån.
Gäst 2009-09-25 22:09 ! Citera #
Vetinte hur bra det skulle passa för mig.. det är ju billigare helt klart, men i norrbotten så är ju avståndet ganska stort. En sak jag undrat är om man måste uppnått nn speciell ålder för en el moped?
kullen 2009-09-30 08:57 ! Citera #
kattfot
Hej Alla!
Vill bara ge er et jättbra tips: köp en el-moped! Jag har en eldriven EU-moped av märket EVT som jag pendlar med till jobbet (4 mil/dag) och den är helt suverän. Ljudlös, miljövänlig, stabil och jättesnygg (den ser ut som en vespa från 60-talet). Jag sparar massor av bensinpengar eftersom en full laddning, som räcker att köra 6 mil på, bara kostar 18 öre. Lite skillnad mot bensinpriset..


Blir lite förvånad över sträckan du kör... Vilken hastighet har din elmoped? Min går i 25 km/h och det är riktigt segt att köra de 13 km till jobbet när temperaturen visar under 10 grader...
Att kunna tanka el håller jag med om, det är helt suveränt!
Elmopeder med Litiumbatteri 2010-01-05 11:15 ! Citera #
Hej,

Vi har elscootrar som går upp till 7mil på en laddning.

Ta en titt på vår hemsida : www.myeco.se

Jämför oss gärna och välkomna tillbaks!

Vi har även bett Vi Bilägare att göra ett test av elskotrar
så att svenska folket får en inblick i vad det finns på marknaden.
Hoppas att testet kommer att utföras våren 2010.

// Ditt MyEco Team
Zet 2010-06-20 22:39 ! Citera #
Kolla in Pär Holmgrens Elmopedturne på nätet. De kör på ZET Elmopeder som besvisligen går bra och verkligen klarar 7 mil utan laddning. Dessutom håller de de hela vägen, 35mil på en vecka.
Gäst 2010-07-18 18:14 ! Citera #
Oj, de låter ju super! Hur får man tag på en billig sådan?
Tommy 2011-05-16 08:40 ! Citera #
Är också sugen på elmoped effter att ha haft dåliga kinapuffar
som inte orkade en Fullvuxen Viking på 120kg upp i backarna.
Vad ska man ha i Elmoped i minsta motorstyrka på en Elmoped samt vilken Amp på batterier??
Finns mkt olika på marknaden, söker effter beg eller demo som en galning.
Susen 2011-09-22 09:41 ! Citera #
Jag kör en MyEco med 2kW motor. Vägger 75 och skjutsar barnen på den. Visst saktar den ner mer då i uppförsbackarna men upp kommer den alltid! När jag kör själv går den ner till 40 i normala uppförsbackar och till 30 i branta. Skulle gärna ”trimma” den lite för att ta bort 45-stoppet när det är platt...

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest