Start > Körkortsforum > Nervös inför teoriprov och upp…

Nervös inför teoriprov och uppkörning

Gäst 2011-12-27 14:17 ! Citera #
Jag misslyckades med mitt teoriprov OCH uppkörningen första gången och då var jag jättenervös. Den här gången tror jag också jag kommer va nervös. Har ni några tips om hur man ska göra?
Gäst 2011-12-27 14:20 ! Citera #
Var själv sjukt nervös inför mitt prov. Hade pluggat stenhårt på teorin, men det viktigaste är att bara ta det lugnt på teoriprovet och är man osäker på en fråga ska man ta det man tänkte på först. Lita på din magkänsla! Så gjorde jag i alla fall. Var nära att kugga på uppkörningen, failade helt när jag skulle backa runt ett hörn och senare när jag skulle parkera genom att backa in i en pakeringsficka. Tog mig lång tid och fick rätta till ett par gånger innan jag stog som jag skulle, tänkte hela tiden: nu har jag kuggat! Men jag var noga med att följa alla trafikregler (högerreglen är viktig) och det andra gick bra så han godkände mig! Har nog aldrig svettats så mycket i hela mitt liv, haha! Jag hade inte berättat för någon att jag skulle köra upp, så pressen var lite mindre. :)
Lycka till!
lala123 2011-12-27 23:45 ! Citera #
Jag hade mitt första teoriprov idag och klarade det:D Tro på dig själv, alla är nervös. Plugga ordentligt så kommer det att gå bra. Markera dom frågorna du är osäker på och gå tillbaka sen när du är klar. Jag tycker inte det är så smart och ändra i slutet om du inte är övetygad att det inte är svaret.

Lycka till, du klarar det nog
thai vän 2011-12-28 12:28 ! Citera #
Grattis till dig lala123 :) när ska du köraupp ?
Jag har lite svårt med språket ibland missstod jag ordet då blev det pankaka :( men jag klarade uppkörning ialla fall och jag har
ungefär 2 månade på mig den 10/1/12 ska jag skriva teoriprov igen! hoppas att jag fixar det ’ träna super hård använd nu mycket ordbok som översäkta!

kämpa :) vän..
Lala123 2011-12-28 13:37 ! Citera #
Tack så jätte mycket:-) jag har min uppkörning imorgon, är jätte nervös men hoppas att det går bra. Jaha då förstår jag men plugga mycket så kommer det nog att gå bra;-)!
thai vän 2011-12-28 14:18 ! Citera #
:) Lycka till ’’ lala123 in för uppkörningen imorgon du kommer att klara det ;)
Lala123 2011-12-28 16:49 ! Citera #
Tack så jätte mycket, jag hoppas det! Lycka till på ditt teori prov:-)
Gäst 2012-01-02 12:15 ! Citera #
Det är alltid svårt att tala om för andra hur man bäst hanterar nervositeten som uppstår vid ett sånt här prov. Det är viktigt att försöka ta det lugnt och hålla sig fokuserad, men hur man gör det på bästa sätt är högst individuellt. Så det gäller att känna sig själv och fundera över om det kanske hjälper att ta några djupa andetag eller om peptalk från vänner/familj kanske kan göra någon nytta.

När jag gjorde teoriprovet så kändes det som om allt jag hade lärt mig var som bortblåst på provdagsmorgonen och när jag hade min uppkörning var jag så nervös så jag skakade. Men jag sa hela tiden till mig själv att jag kan inte göra mer än mitt bästa och det är inte hela världen om det inte går på första försöket. Jag ska hålla fokusen på det jag gör under provet och så får resultatet komma i andra hand. Med den inställningen klarade jag båda proven på första försöket. Sen ligger det ju såklart mycket pluggande bakom resultatet också, det handlar inte bara om attityd :P

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest