Start > Körkortsforum > Tappat övningskörningen

Tappat övningskörningen

Gäst 2011-12-27 01:18 ! Citera #
Hej där!
Jag körde jättemycket för ett tag sedan och kände mig verkligen redo för uppkörning, men så strulade allt med mina tider så jag fick uppskjuten uppkörning. Min uppkörning börjar närma sig men nu har jag haft en svacka och inte kört kontinuerligt på ett bra tag. Jag vet att allt jag lärt mig finns någonstans men är det någon som har några tips på hur man snabbt kan fräscha upp sina kunskaper? Likaså när det gäller teorin? Både jag och min körlärare är överrens om att jag inte behöver ta fler lektioner, jag tappar liksom inget av att inte ha lektioner. Men finns det någon som har några bra tips på hur man ganska snabbt kan fräscha upp övningskörandet igen utan att ta fler lektioner på körskolan?
Gäst 2011-12-27 23:02 ! Citera #
Det finns väl inte så många alternativ till lektioner på körskola, om du vill fräscha upp övningskörandet?
tanten 2011-12-29 21:31 ! Citera #
Om det var jag skulle jag absolut boka ett par lektioner så nära uppkörningen som möjligt, t.o.m. dagen innan och en samma dag. Om du känner dig osäker är det väl den möjliga känslan att ha med sig när du ska till uppkörningen. Du ska vara helt säker på att detta klarar jag, jag kan det här, annars kommer nerverna förstöra allt även om du kan köra bra. Bättre att satsa på lite extra tycker jag, än att sedan bli besviken och behöva ta ännu mer lektioner...
Gäst 2012-01-03 10:59 ! Citera #
Boka lektioner hos trafikskolan, gärna så att du har en körlektion som avslutas precis före uppkörningen, så du kommer direkt från bilen till provet. Om du vill minska på antalet körlektioner så är det nog privat körning som är det enda alternativet, men just inför uppkörningen skulle jag tro att det är bättre att köra med en lärare än en förälder.
Sannah 2012-01-03 14:29 ! Citera #
Har du tillstånd att övnings köra med någon vän eller familjemedlem? Då tycker jag att ni skall åka ut på vägarna direkt och fräscha upp minnet, om du även behöver hjälp med teorin så tycker jag att du skall be någon förhöra dig lite. Det är så jag får tillbaka minnet inför prov och det fungerar väldigt bra. Känner du dig fortfarande osäker och orolig efter det, så bör du nog boka tid hos körskolan i alla fall.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 22:34
1
I går 20:30
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor