Start > Körkortsforum > Nervösa omkörningar

Nervösa omkörningar

Gäst 2011-12-26 23:32 ! Citera #
Varje gång jag har tänkt göra en omkörning vågar jag inte riktigt. Det känns hela tiden som att en bil kommer på andra sidan. Vad bör jag tänka på? :)
pluton 2011-12-26 23:39 ! Citera #
Klas
Varje gång jag har tänkt göra en omkörning vågar jag inte riktigt. Det känns hela tiden som att en bil kommer på andra sidan. Vad bör jag tänka på? :)

undvika att köra om. Bättre vara på säkra sidan.
Gäst 2011-12-26 23:46 ! Citera #
Jag brukar inte köra om eftersom att det inte är värt det i vissa situationer. Om jag känner mig osäker gör jag inte det. Det vinner ändå ingen tid. Men om jag verkligen måste brukar jag kontrollera speglarna och döda vinkeln extra mycket.
Gäst 2011-12-27 01:14 ! Citera #
Det finns inga regler på att man måste köra om! Om man känner sig osäker och otrygg är det bättre att till en början låta bli att köra om, det innebär bara osäkerhet i trafiken. Om man trots allt kör väldigt bra men fortfarande inte vågar köra om, prata med din bilskola om ni under säkraförhållande kan träna på det! Man ska bara göra en omkörning om man känner sig trygg. Annars låt bli, om man ska vara ärlig så tjänar man inte särskilt mycket tid. Vänta med omkörning tills du känner dig redo och trygg

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 22:41
1
I dag 22:06
2
I dag 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov