Start > Körkortsforum > Instrumentbräda

Instrumentbräda

sarawarneryd 2011-12-15 11:48 ! Citera #
Hej! Jag har min uppkörning snart och jag har verkligen panik inför säkerhetskontrollerna... I vilka steg gör man en invändig säkerhetskontroll och hur får man t ex imman på rutan att försvinna? Vore tacksam för svar! :)
IFK GÖTEBORG 2011-12-19 03:45 ! Citera #
Det är så här att du behöver kanske inte göra hela kontrollen. För att på min uppkörning så fick jag testa tutan, och testa styrservot bara. Hon/han säger var du ska kolla. Och det spelar inte någon roll i villken ordning du gör det. För att ta bort imman så sätter du på defrosten på högsta värmen.
Gäst 2011-12-27 00:34 ! Citera #
Hej där!
Precis som ovanstående skribent nämnde så är det inte så att läraren bara säger gör en invändig säkerhetskontroll utan den brukar ge dig mer konkretea saker som du ska testa/göra. Saker som ingår i invändig säkerhetskontroll är: kontrollera så att bilbältet fungerar, bromsservot, parkeringsbromsen, tutan, defroster fram och bak, vindrutetorkaren och något mer. I vilken ordning du kontrollerar sakerna spelar ingen roll huvudsaken är att du gör dom viktigaste. Och om det är så att man inte kommer på något mer, så kan man fråga: har jag missat något? Lärarna är dödliga precis som vi och dom vet att man är nervös och kan få lite tillfällig black out. Så oroa dig INTE för säkerhetskontrollen, den brukar vara väldigt simpel. Se bara till så att du har koll på hur man exempelvis kontrollerar bromsservot. Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 22:41
1
I dag 22:06
2
I dag 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest