Start > Körkortsforum > Övningsköra privat för mckort

Övningsköra privat för mckort

kooko 2009-04-27 14:01 ! Citera #
Är det bäst att kombinera privatövningskörning med lektioner på körskolan?
Någon som övningskört privat, vill gärna ha tips. :)
Gäst 2009-05-04 17:18 ! Citera #
Vad som är bäst för dig kan egentligen bara du veta.
Generellt är det nog bäst att blanda, mängdträningen, då du blir säker med bilen, lär dig vara uppmärksam, får in känslan för hur du själv och bilen reagerar i olika situationer o.s.v. får du hemma.
Nya saker som är svåra lär du dig på trafikskolan av en utbildad lärare som vet precis vad som gäller och kan ge dig tydliga instruktioner och även vara beredd att trampa ner bromsen om så skulle behövas... (i alla fall på min trafikskola har läraren egna pedaler vid passagerarsätet)

Det beror också på hur man fungerar med sina handledare o.s.v. Om du själv känner att du får ut väldigt mycket mer av att köra på skolan än hemma så kan du ju ta fler lektioner och bara komplettera med att köra hemma och tvärt om. Trivs du inte alls på trafikskolan rekommenderar jag att du byter!
Martin 2009-05-04 18:42 ! Citera #
Om man har tagit en körlektion så kan det vara bra att direkt hemma åka ut och övningsköra för att träna på det man gjort tidigare på dagen.
Gäst 2014-12-13 11:39 ! Citera #
Körhäftet- är en mycket bra investering för alla som privatkör eller kör mycket hemma. Jag köpte häftet, något jag verkligen inte ångrar! Jag tror de går att köpa på det flesta körskolor och där tar dem upp allt du får lära dig under körlektionerna. En bra investerig alltså. Någon mer än jag som andväder sig utav de?

_________________________
sofi

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I går 18:00
2
I går 13:14
8
I går 00:25
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov