Start > Körkortsforum > Uppkörning i Eksjö

Uppkörning i Eksjö

Cleo 2011-12-10 17:02 ! Citera #
Finns det någon som har kört upp i Eksjö? Tänkte boka tid nästa vecka men den enda trafikskolan I eksjö har inga lediga kör tider för att kunna ”lära känna igen området”. Då tänkte ja bara åka dit dagen jag har uppkörning och bara göra provet. Men det som jag undrar, vilken runda tar man i Eksjö, (har man landsväg, rondeller, enkelriktat ... osv) och skulle det va svårt om man har aldrig kört där innan? :?
Gäst 2011-12-27 00:54 ! Citera #
Hej!
Jag hade en kompis som kuggade sin första uppkörning och sedan bokade in den andra i Eksjö, där hon också klarade det. Hon sa att det var lättare i och med att det inte var så stort och inte så mycket kluriga vägar och korsningar m.m. Grejen är att du behöver egentligen inte alls hitta på det ställe där du kör upp. Läraren säger åt dig vart du ska köra. Det är bara att säga att du inte bor där och därför inte alls hittar. Just Eksjö är ett ganska bra ställe att köra upp på, inte så mycket trafik och inga kluriga och svåra korsningar. Om du inte hittar någon körskole tid så var inte stressad för det. Man behöver som sagt inte alls hitta på det ställe där man kör upp! Har hört att lärarna i Eksjö är ganska schyssta också.
Dina 2015-09-01 19:33 ! Citera #
Hej jag undrar är det svårt med uppkörningen i Eksjö har tänkt att boka en uppkörning. Jag bor i Borås känner inte alls Eksjö.
Piraten 2015-09-03 06:45 ! Citera #
Josefin Axelsson
hej!
Jag hade en kompis som kuggade sin första uppkörning och sedan bokade in den andra i Eksjö, där hon också klarade det. Hon sa att det var lättare i och med att det inte var så stort och inte så mycket kluriga vägar och korsningar m.m. Grejen är att du behöver egentligen inte alls hitta på det ställe där du kör upp. Läraren säger åt dig vart du ska köra. Det är bara att säga att du inte bor där och därför inte alls hittar. Just Eksjö är ett ganska bra ställe att köra upp på, inte så mycket trafik och inga kluriga och svåra korsningar. Om du inte hittar någon körskole tid så var inte stressad för det. Man behöver som sagt inte alls hitta på det ställe där man kör upp! Har hört att lärarna i Eksjö är ganska schyssta också.


Förstår inte hur dom flesta tänker här inne, vaddå enklare å inte så kluriga och svåra saker?
Hur ska det gå sen när ni måste ut i den ”svåra” trafiken om ni måste välja en enkel plats för klara körkortet!!
Kör upp där ni bor för det är där ni ska köra själv sen, hemska tanke!! Om man måste byta uppkörningsplats för kunna köra bil!!
Vet att det inte är du jag svarar på men du nämner saker som inte så svårt m.m

Mvh
Piraten
Micke 2015-09-03 12:26 ! Citera #
Jag blir faktiskt lite mörkrädd när man läser att folk är villiga att resa till en annan plats för att köra upp, bara för att det enklare vägar där. Den frågan jag då ställer mig är, hur kan man tycka att det finns lättare vägar när man ska kunna köra ÖVERALLT när det är dags att köra upp? Det ska inte ha någon som helst betydelse om du kör upp i Stockholm, Göteborg, Eksjö eller lilla Flen. Är man redo för att köra upp så ska man som sagt klara av att köra överallt!
Och precis som Piraten skrivit tidigare, hur ska ni kunna klara av att köra bil hemma när ni tycker att det är svårt att köra där, och har då istället valt att resa till en mindre ort för att eventuellt klara eran uppkörning?!?!
Ni kommer vara en ren trafikfara när ni väl ger er ut på era vägar på hemmaplan om ni inte känner er bekväma med att köra där. Så jag håller med Piraten igen och säger samma sak, kör upp på det stället ni kommer köra mest på, det vill säga er hemma ort. Och tycker ni att det är läskigt att köra där, så behöver ni köra mera. Så ni är inte alls redo för att ha körkort!
Maia 2020-05-14 15:59 ! Citera #
Inte alla som väljar små städer bara flr att de är lätta.. grejen är att finns inga tider ! Då måste man välja det som finns. Jag själv är redo åka överallt bara flr att göra prov ! Så stor eller små stad spelar ingen roll. Överallt är samma regler !!!!!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor