Start > Körkortsforum > Teoriprov, försök 3. Läs gärna

Teoriprov, försök 3. Läs gärna

Lost 2011-12-10 15:58 ! Citera #
Jag har Teoriprov nu den 14;e och jag är såå nervös!! Detta blir mitt 3;e försök. På första fick jag 40, och 2;a fick jag 47.


Så nu gäller det, 3;e gången. Jag har haft mina uppkörningar drygt 1 vecka efter båda mina första teoriprov och kuggat där också , pga otillräcklig planering, lite brister på trafikregler, uppmärksamheten samt brister på ecodriving m.m. (Dock så hade jag mycket mindre fel på 2:a uppkörningen även fast jag kuggade, han sa att jag var nära)


Min teoriträning hittils har sett ut så som att jag t.ex läst ut ’’Du och jag i trafiken’’ typ 3 gånger, köpt frågor här förut och gjort en del (dock inte så mycket) - sedan har jag gjort ganska så mycket tesfrågor på str’s egna sida - elevcentralen. Övningskörningarna har jag gjort med trafikskola och en del privat.


Skriv gärna och bidra till att dra ner min nervositet, jag känner att jag måste klara det här nu! :(
Adddde 2011-12-11 18:18 ! Citera #
Rent spontant känns det som om du är redo för teorin. Hur såg teoriträningen ut mellan första och andra provförsöket? Fortsätt på samma sätt så kommer du öka och klara det. Lycka till!
Lost 2011-12-12 03:03 ! Citera #
Adddde
Rent spontant känns det som om du är redo för teorin. Hur såg teoriträningen ut mellan första och andra provförsöket? Fortsätt på samma sätt så kommer du öka och klara det. Lycka till!
Första försöket fick jag 40, andra 47. Jag brister på frågorna om trafikregler och manövrering, om jag ökar med 5-6 rätt på provet jag kommer ha nu på onsdag så klarar jag det ju.
Pluton 2011-12-12 14:55 ! Citera #
Lost
Första försöket fick jag 40, andra 47. Jag brister på frågorna om trafikregler och manövrering, om jag ökar med 5-6 rätt på provet jag kommer ha nu på onsdag så klarar jag det ju.


låter som att du försöker tränna bara för att klara provet..
Lost 2011-12-12 20:48 ! Citera #
Pluton ; Nejdå, självklart är min strävan att lära mig och få in alla regler i huvudet också, jag ska ju tillämpa dem! Bara det att jag vill ha körkortet nu något enormt,
det har gått för för långt allting känner jag - är stolt att jag inte har gett upp och kommer inte göra det heller fram tills jag har kortet i handen. Sen så har det att göra med
mitt privatliv i övrigt, men i normala fall bör jag ju klara provet som jag har nu på Onsdag.
Pluton 2011-12-13 18:43 ! Citera #
Lost
Pluton ; Nejdå, självklart är min strävan att lära mig och få in alla regler i huvudet också, jag ska ju tillämpa dem! Bara det att jag vill ha körkortet nu något enormt,
det har gått för för långt allting känner jag - är stolt att jag inte har gett upp och kommer inte göra det heller fram tills jag har kortet i handen. Sen så har det att göra med
mitt privatliv i övrigt, men i normala fall bör jag ju klara provet som jag har nu på Onsdag.



Jag körde privat och läste teorit här och på en annan sida. klara teorit på första försöket, och uppkörningen.


När jag gjorde teorit så tänkte jag bara att det var en vanlig prov vilken som helst. samma sak vid uppkörningen så tänkte jag att jag önvnings körde som vanligt :) o ett tips är att ta en ipren före proven hjälper enormt. HOPPAS DU KLARAR DET! tänk inte så mycket på det, o tänk inte på kortet nåt.. det är ju bara en lapp igentligen!
Lost 2011-12-14 17:13 ! Citera #
Hade teoriprovet idag, kuggade igen för 3e gången :( Fick 44. Var galet nervös. Sämre resultat än mitt andra försök där jag fick 47. På 1;a fick jag 40. Vart helt stel efteråt, på provet fick jag väldigt svåra frågor - fick ingenting jag förväntade mig, gick besviken därifrån. Men på ett sätt vart det bra att jag kuggade kanske, jag fick lära mig rejält att det finns absolut inga genvägar och jag måste gå in helhjärtat på det här! Har uppkörning den 20;e, hoppas den går bra.. Oavsett vad bokar jag nytt/nya prov då..


Återkommer med mer info antagligen..
Gäst 2012-08-26 04:00 ! Citera #
Plugga extra på det du har svårt med. Har du svårt med just trafikregler, så plugga då trafikregler extra. När du känner att det börjar sätta sig i huvudet på dig, så gör du några tester inom det området för att se om du fattar bättre.

Om du nu på teoriprovet fastnar på nån fråga, så markera den och återkom till den sen. När du har svarat på alla ”lätta” frågor, som du har kunnat i huvudet, så går du tillbaka till frågorna du hade problem med.

Tänk efter igen. Tänk logiskt och kör med utslutningsmetoden. Då bör du kunna komma fram till det rätta svaret.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest