Start > Körkortsforum > Att stressa med halkan!

Att stressa med halkan!

Adddde 2011-12-07 21:07 ! Citera #
Senast jag var på körskolan var det nästan så att utbildningsledaren tvingade mig att gå på halkan.

Jag ser verkligen fram emot momentet, och vill därför få maximal upplevelse.

Jag har däremot flera vänner som inte fått köra halkan förrän man är på det momentet, enligt utbildningskortet.

Det var därför jag ganska förvånad när jag fick höra det, och det var anledningen till att jag avböjde..

Tror ni han ville hjälpa mig? Eller förväntade han sig att jag skulle bli underkänd? Eller tror ni han var orolig att jag skulle gå via en annan körskola? Finns det några baktankar tror ni?
onper 2011-12-23 18:09 ! Citera #
Jag tror inte det är några dåliga baktankar kring det, för jag upplevde ungefär samma sak, men det var för att min lärare bokade in uppkörning och teori en månad framåt när jag inte var klar med alla moment. Just nu är det inte heller många som tar körkort då det är risk för dåligt väglag, upptagna med skola/jobb och för allt det helt enkelt är mycket svårare att ta körkort på vintern jämfört med sommaren. Jag har flertal vänner som inte ens har fått några tider för uppkörning och teori än, men som har gjort halkan och det känns som att det är bra att göra efter att man har genomgått ungefär hälften av alla moment så att man lär sig hur man ska hantera sådana situationer samt att få erfarenheten så att man är lite mer förbered ifall det skulle hända en i verkligheten.

Prata med läraren och boka in en tid som känns vettig för dig och när du vill genomföra den!
inspektörn 2011-12-23 19:11 ! Citera #
Men hallå!!!
Det är alldeles för många som kommer till halkan för tidigt!
För att kunna tillgodogöra sig utbildningen måste man ha kommit väldigt långt i körningen så att man förstår vad som händer i dom olika momenten!
Vet man inte tex. hur man hanterar kopplingen, vilket är mycket vanligt, blir det inte bra. Det är inte någon brådska med att genomföra halkan utan ta det lugnt och gör den strax innan uppkörningen så får man ut maximalt av utbildningen!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest