Start > Körkortsforum > Trillingbilarna

Trillingbilarna

36årutankort 2011-12-05 20:13 ! Citera #
Hej

Jag ska köra upp innan jul och jag har redan kollat ut vilken bil jag vill ha till julklapp.
En av trillingbilarna....

Citroen c1, Pegaut 107 eller Toyota Aygos.. Alla bilarna ser likadana ut invändiga , gjorda på samma fabrik. Dem drar inget 0,4 blandkörning. Och skattemässigt så kostar dem inget. Samma med försäkring.

Är det någon som har erfarenhet av dessa bilar?
mmm 2011-12-18 23:18 ! Citera #
Jag köpte en för 50k på blocket. haft den ett par veckor och är skitnöjd. passar perfekt om du inte har familj. eftersom bara 4 får plats i den.
Rafaa 2011-12-19 18:42 ! Citera #
Har tyvärr ingen erfarenhet av dem.
Tänk bara på att krocksäkerheten för din egen del reduceras kraftigt i en sån liten bil.
Om det är så att du bor mitt inne i en storstad med begränsade parkeringsmöjligheter och mest ska köra runt i city så är det förstås ett vettigt val ur den synpunkten.
Många väljer ju dessa bilar enbart för att för att dom är söta, då ska man väl tänka över en extra gång varför man väljer en viss bil.
En nyare VW Polo drar ju inte heller så mycket, har låg skatt men ändå lite större och därmed säkrare. Sen spelar ju köppris en roll såklart.

Min personliga åsikt bara.
tjugosexan 2011-12-21 16:05 ! Citera #
36årutankort
Hej

Jag ska köra upp innan jul och jag har redan kollat ut vilken bil jag vill ha till julklapp.
En av trillingbilarna....

Citroen c1, Pegaut 107 eller Toyota Aygos.. Alla bilarna ser likadana ut invändiga , gjorda på samma fabrik. Dem drar inget 0,4 blandkörning. Och skattemässigt så kostar dem inget. Samma med försäkring.

Är det någon som har erfarenhet av dessa bilar?



Av dessa tre skulle nog jag satsa på en Toyota. De brukar ha bra bilar.
Citroën och Peugeot är inte mina favoritmärken men fick jag välja mellan dessa så skulle det landa på en Peugeot.
Tilläggas kanske att jag är volvofantast ;)

Gör lite mer research på de olika bilarna och ta den som känns bäst för just dig :)
ruppan 2011-12-23 19:38 ! Citera #
Citroën är favoriten i släkten, den skulle jag nog rekommendera utav de tre du nämner. En mycket säker och kvalitativ bil och dessutom ganska billig. Men jag tycker nog nästan du ska se till att provköra alla märkena och se vilken du fastnar för om du nu inte gjort det. Lycka till med valet :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor