Start > Körkortsforum > Centrifugalkraft riktning????

Centrifugalkraft riktning????

Gäst 2011-11-22 21:53 ! Citera #
I vilken riktning drar centrifugalkraften i en rondell???

1. Bort från rondellen?
2. Mot mitten av rondellen?
Pluton 2011-11-22 22:24 ! Citera #
Shom
I vilken riktning drar centrifugalkraften i en rondell???

1. Bort från rondellen?
2. Mot mitten av rondellen?

centrifugalkraften vet inte vad det betyder, kanske att hmm hur ska man säga. att ’rörelseenergin’ i sidled går bort från rondellen då man svänger vänster tex. Hoppas du förstår vad jag menar.

1 bort från rondellen.

Vilka lustiga frågor du hittar haha. :lol: hoppas nån kan svara som är MER säker! har teoriprov på fredag. börjar närma sig.
Gäst 2011-11-23 17:04 ! Citera #
Jo du har rätt det är ettan som är rätt :). Lustiga frågor - jag vet :D jag har mitt teoriprov imorgon så vi får se hur det går. Håller tummen för din del :)
Pluton 2011-11-23 17:38 ! Citera #
Shom
Jo du har rätt det är ettan som är rätt :). Lustiga frågor - jag vet :D jag har mitt teoriprov imorgon så vi får se hur det går. Håller tummen för din del :)

Ja du med! lycka till! Skulle vara skönt och klara det :)
Pluton 2011-11-24 14:01 ! Citera #
Shom

Hur gick det? har mitt prov imorgon :o
Gäst 2011-11-24 22:07 ! Citera #
Hej förlåt för sent svar. Det gick mycket bra för mig. Jag fick 62 av 65 :))))))))))))))))))))))))) och jag håller verkligen tummarna för dig. Hoppas det går bra för dig med. Var lugn och avslappnad men också mycket fokuserad. Läs frågorna ordentligt och tänk logisk. Utgå ifrån trafikens grundregler när du besvarar frågorna:

Visa omsorg och varsamhet.
Visa hänsyn mot de som är på och bor i närheten av vägen.
Visa barn, skolpatruller, funktionshindrade och äldre särskild hänsyn.
Inte störa eller hindra i onödan.
Ingen har några ”rättigheter”, utan bara gemensamma skyldigheter.

Skulle det finnas svarsalternativ som liknar varandra mycket - tänk då vilket alternativ som är mest rätt. Ät ordentligt, drick en kaffe innan och gå på toa sen.
Det kommer gå bra för dig ;) Tro på dig ;) Skriv sen hur det gick :) LYCKA TILLLL :)))
Pluton 2011-11-25 13:45 ! Citera #
Shom
Hej förlåt för sent svar. Det gick mycket bra för mig. Jag fick 62 av 65 :))))))))))))))))))))))))) och jag håller verkligen tummarna för dig. Hoppas det går bra för dig med. Var lugn och avslappnad men också mycket fokuserad. Läs frågorna ordentligt och tänk logisk. Utgå ifrån trafikens grundregler när du besvarar frågorna:

Visa omsorg och varsamhet.
Visa hänsyn mot de som är på och bor i närheten av vägen.
Visa barn, skolpatruller, funktionshindrade och äldre särskild hänsyn.
Inte störa eller hindra i onödan.
Ingen har några ”rättigheter”, utan bara gemensamma skyldigheter.

Skulle det finnas svarsalternativ som liknar varandra mycket - tänk då vilket alternativ som är mest rätt. Ät ordentligt, drick en kaffe innan och gå på toa sen.
Det kommer gå bra för dig ;) Tro på dig ;) Skriv sen hur det gick :) LYCKA TILLLL :)))

YAY klarade med bara 58/65 dock ändå nöjd att man klarade. många av felen läste jag väldigt slarvigt. men men man klarade ju så är glad att man slipper läsa teori så mycket som man gjorde :P.
Pluton 2011-11-25 13:46 ! Citera #
Och nu bara uppkörningen kvar, som är nästa onsdag :D
Gäst 2011-11-25 18:52 ! Citera #
Grattis mannen :) Den underbara känslan som man får efter att man har klarat det - ojojoj mycket härlig. Hoppas att du klarar uppkörningen också nu på onsdag och då har du KÖRKORT. Jag har min uppkörning den 7 december. Skriv här på onsdag hur det gick. :)))
Pluton 2011-11-26 08:39 ! Citera #
Shom
Grattis mannen :) Den underbara känslan som man får efter att man har klarat det - ojojoj mycket härlig. Hoppas att du klarar uppkörningen också nu på onsdag och då har du KÖRKORT. Jag har min uppkörning den 7 december. Skriv här på onsdag hur det gick. :)))

Japp det ska jag göra:)

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 22:41
1
I dag 22:06
2
I dag 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest