Start > Körkortsforum > Någon som har tagit sitt körko…

Någon som har tagit sitt körkort snabbt?

Jolle 2011-11-12 16:11 ! Citera #
Någon som tagit sitt körkort snabbt? Hade gärna velat ungefär hur snabbt ni tog ert kökort? Är det möjligt att ja tar mitt kökort på 2-4 månader? Ja håller på plugga mycket i trafik skolan med frågor, såna där Fas A , B C , F. Körningen vill ja hålla på me sist för att jag har kört rätt mycket privat. Ge mig hjälp någon är det möjligt att ta sitt körkort på 2-4 månader??
Gäst 2011-11-12 18:50 ! Citera #
Skulle nog inte tro det är någon omöjlighet. Själv har jag inte tagit kortet än, men jag är i absoluta slutfasen och har bokat körprov. Har aldrig kört bil tidigare i mitt liv och har nu avklarat 3 månader och är inne på min 4e, dock blir det få lektioner denna månad som det ser ut. Teorin ser ut att gå bra den också. Så, jag tror säkert att du kan fixa körkortet på 2-4 månader. :)
Jolle 2011-11-13 00:45 ! Citera #
Tack:) forstätt så!!
mia 2011-12-04 10:27 ! Citera #
Hejsan!!

Det är absolut ingen omöjlighet. Jag ska köra upp och göra teorin på tisdag började på intensivkurs för 2 veckor sen på säffle trafikskola. :P
Adddde 2011-12-07 20:16 ! Citera #
Det är helt möjligt. Jag började övningsköra privat men har ändå köpt 10 lektioner a 40min (kostade 4000kr). Dessa förbrukar jag lite då och då, endast för att få kritik på min körning för att få veta vad jag ska träna på när jag kör privat.

Efter dessa lektioner kommer jag att boka en uppkörning. Antingen via körskolan och ifall de inte anser mig vara redo bokar jag privat, så enkelt är det!

Ifall jag inte klarar av det,har jag fått reda på vad jag behöver förbättra och går hem tränar på det. Jag ser det bara som en lite dyrare övningslektion.

Sedan bokar man bara om ett nytt prov tills man klarar det..

Vissa påstår att ett fullständigt utbildningskort är ett plus vid uppkörningen, visst det kan stämma, men jag anser att det endast är en myt som blåsts upp.

Lycka till!
Gäst 2011-12-25 16:05 ! Citera #
Det kommer gå jättebra! Sammanlagt kommer jag ha kört på körskola 1,5 månader innan uppkörningen och teorin pluggar ja gunder samma tid men hemma. Därför tror jag absolut att du kan klara det!
Ebboba 2011-12-25 23:02 ! Citera #
Eftersom du har kört mycket privat ska det inte alls vara något problem. Jag räknar med att ta mitt kort på samma tid, och jag har inte kört någonting tidigare.
Seawind 2011-12-26 16:45 ! Citera #
Hej, hade aldrig rattat en bil innan jag började övningsköra. Började i maj och tog mitt körkort i början på september, alltså 4 månader. Klarade både teorin och uppkörningen på första försöket. Körde bara privat.

Gick på 5500 + bensinpengar

Så det går om man lägger ner tid och kraft på det.
Gäst 2011-12-26 17:37 ! Citera #
Hej!

Det låter bra! Jag teoribok beställde en teoribok från internet och den hjälpte mig med mycket. Medan jag läste och övade på frågor övningskörde jag också. Efter ca 5 månader lyckades jag äntligen ta körkortet. Ett tips är att va intresserad och lägga ner mycket ork! Då går det mycket snabbare och det är roligare. Så jag tror att det definitivt är möjligt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov