Start > Körkortsforum > Uppkörning imorgon, hjälp snab…

Uppkörning imorgon, hjälp snabbt!

lotus91 2011-11-09 18:58 ! Citera #
Har uppkörning imorgon (är såååå nervös) och har lite småsaker som jag är osäker över. Ursäkta mina dåliga paintskills, hoppas ni ser vad jag menar :)

1. www.fileden.com/files/2011/11/9/3222175/Bilpaint.jpg

- Den röda bilen skall svänga vänster men måste såklart vänta på de gröna bilarna som korsar vägen. Är det OK att vänta med bilen sådär långt ut i vägen som jag har ritat?

2. www.fileden.com/files/2011/11/9/3222175/backarunth%C3%B6rn.jpg

- Den gröna bilen skall backa runt hörnet över övergångsstället. Är det OK att backa runt ett hörn när det finns ett övergångsställe precis runt hörnet om man stannar 10 meter innan sen?

3. Häromdagen körde jag i stan och kom till en korsning med högerregeln. En bil kom från höger och skulle svänga till vänster men kunde inte eftersom en lastbil kom från höger sett från henne. Hon var alltså tvungen att vänta och jag körde då rakt fram eftersom hon ändå inte kunde köra förrän lastbilen passerat, skulle det bli godkänt på uppkörningen? Får man köra först om den som kommer från höger ”vill vara snäll” och släppa förbi mig?


Vore tacksam för svar!!
the guest 2011-11-09 23:51 ! Citera #
1: det ok att stanna så där: mitt i refug om du ska svänga till vänster.
2. jag tro inspek för se till om du ska backa runt hörn vilkelt väg e lämpligt.
3. det skulle vara bra tro jag.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest