Vilken sorts halkbana

Öppet forum, ingen registrering
16:08
Länka

Det finns halkbanor där man sitter helt ensamt i bilen och följer instruktionerna av en instruktör genom en radio. Och så finns det de halkbanor där en instruktör sitter bredvid i framsätet. Vilken slags halkbana föredrar ni? Den där man gör allt självständigt eller den där man får sällskap av en instruktör?

18:32
Länka

Alla är väl nu att du skall sitta själv i bilen genom hela halkan

23:17
Länka

Nej jag tror att endast i Gillingebanan i Stockholm får man vara helt själv i bilen.

14:43
Länka

När jag gjorde halkbanan (tror det var 2008) så satt vi två elever i bilen och fick instruktioner över radio. Det tyckte jag kändes väldigt bra. Det kändes mindre otäckt när vi var två 😊

16:25
Länka

Den man gör självständigt tycker jag är bättre då du får större ansvar och lär dig mer, enligt mig iaf.

Mvh

18:07
Länka

Gjorde min halka i Halmstad på Kristineheds. Där fick vi sitta själv i bilen. Kändes riktigt kul att för första gången få köra utan lärare bredvid sig, eller någon annan för den delen. 😊 Nog för att det är ändå inte samma sak som att få köra själv i trafiken....man vet ju att inget händer om man nu inte gör något korkat på banan. 😉 Men oj vilken besvikelse halkan var, inte alls så roligt eller händelserikt som jag trodde på. Hade nog för höga förväntningar av allt man hört från andra.

20:47
Länka

Jag föredrar halkbana när man har en handledare med sig. Då kan man få bättre konkrete tips och man har mer användning av den senare i livet. Man går den ju framförallt för att undvika skador senare.

20:08
Länka

Själv satt jag ensam i bilen med radio. Men skulle nog varit bättre om jag hade haft en instruktör i bilen, då skulle jag lättare kunnat få tips om hur man ska tänka just i ett visst moment och mer om hur man kan göra för att förbättra ens körning.

01:32
Länka

På vår halkbana var vi ett gäng på fyra personer som åkte dit tillsammans och vi satt även med i bilen hela tiden tillsammans med läraren. Vi turades alltså om att köra medans de andra satt i baksätet.

Tyckte att det fungerade bra och det var hysteriskt kul!

13:48
Länka

Är det någon som vet om det spelar någon roll vilken halkbana man kör på? Alla är väl godkända?

Öppet forum, ingen registrering