Start > Körkortsforum > Vilken sorts halkbana

Vilken sorts halkbana

Gäst 2011-11-06 16:08 ! Citera #
Det finns halkbanor där man sitter helt ensamt i bilen och följer instruktionerna av en instruktör genom en radio. Och så finns det de halkbanor där en instruktör sitter bredvid i framsätet. Vilken slags halkbana föredrar ni? Den där man gör allt självständigt eller den där man får sällskap av en instruktör?
Gäst 2011-11-06 18:32 ! Citera #
Alla är väl nu att du skall sitta själv i bilen genom hela halkan
Gäst 2011-11-09 23:17 ! Citera #
Nej jag tror att endast i Gillingebanan i Stockholm får man vara helt själv i bilen.
Gäst 2011-11-21 14:43 ! Citera #
När jag gjorde halkbanan (tror det var 2008) så satt vi två elever i bilen och fick instruktioner över radio. Det tyckte jag kändes väldigt bra. Det kändes mindre otäckt när vi var två :)
Gäst 2011-11-22 16:25 ! Citera #
Den man gör självständigt tycker jag är bättre då du får större ansvar och lär dig mer, enligt mig iaf.


Mvh
Gäst 2011-11-22 18:07 ! Citera #
Gjorde min halka i Halmstad på Kristineheds. Där fick vi sitta själv i bilen. Kändes riktigt kul att för första gången få köra utan lärare bredvid sig, eller någon annan för den delen. :) Nog för att det är ändå inte samma sak som att få köra själv i trafiken....man vet ju att inget händer om man nu inte gör något korkat på banan. ;) Men oj vilken besvikelse halkan var, inte alls så roligt eller händelserikt som jag trodde på. Hade nog för höga förväntningar av allt man hört från andra.
Gäst 2011-11-25 20:47 ! Citera #
Jag föredrar halkbana när man har en handledare med sig. Då kan man få bättre konkrete tips och man har mer användning av den senare i livet. Man går den ju framförallt för att undvika skador senare.
Jojo_93 2012-01-04 20:08 ! Citera #
Själv satt jag ensam i bilen med radio. Men skulle nog varit bättre om jag hade haft en instruktör i bilen, då skulle jag lättare kunnat få tips om hur man ska tänka just i ett visst moment och mer om hur man kan göra för att förbättra ens körning.
noneon 2012-01-05 01:32 ! Citera #
På vår halkbana var vi ett gäng på fyra personer som åkte dit tillsammans och vi satt även med i bilen hela tiden tillsammans med läraren. Vi turades alltså om att köra medans de andra satt i baksätet.

Tyckte att det fungerade bra och det var hysteriskt kul!
Gäst 2012-01-06 13:48 ! Citera #
Är det någon som vet om det spelar någon roll vilken halkbana man kör på? Alla är väl godkända?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest