Körkortonline > Körkortsforum > Vilken sorts halkbana
Vilken sorts halkbana
Det finns halkbanor där man sitter helt ensamt i bilen och följer instruktionerna av en instruktör genom en radio. Och så finns det de halkbanor där en instruktör sitter bredvid i framsätet. Vilken slags halkbana föredrar ni? Den där man gör allt självständigt eller den där man får sällskap av en instruktör?
Nej jag tror att endast i Gillingebanan i Stockholm får man vara helt själv i bilen.
När jag gjorde halkbanan (tror det var 2008) så satt vi två elever i bilen och fick instruktioner över radio. Det tyckte jag kändes väldigt bra. Det kändes mindre otäckt när vi var två
Den man gör självständigt tycker jag är bättre då du får större ansvar och lär dig mer, enligt mig iaf.
Mvh
Mvh
Gjorde min halka i Halmstad på Kristineheds. Där fick vi sitta själv i bilen. Kändes riktigt kul att för första gången få köra utan lärare bredvid sig, eller någon annan för den delen.
Nog för att det är ändå inte samma sak som att få köra själv i trafiken....man vet ju att inget händer om man nu inte gör något korkat på banan.
Men oj vilken besvikelse halkan var, inte alls så roligt eller händelserikt som jag trodde på. Hade nog för höga förväntningar av allt man hört från andra.
Jag föredrar halkbana när man har en handledare med sig. Då kan man få bättre konkrete tips och man har mer användning av den senare i livet. Man går den ju framförallt för att undvika skador senare.
Själv satt jag ensam i bilen med radio. Men skulle nog varit bättre om jag hade haft en instruktör i bilen, då skulle jag lättare kunnat få tips om hur man ska tänka just i ett visst moment och mer om hur man kan göra för att förbättra ens körning.
På vår halkbana var vi ett gäng på fyra personer som åkte dit tillsammans och vi satt även med i bilen hela tiden tillsammans med läraren. Vi turades alltså om att köra medans de andra satt i baksätet.
Tyckte att det fungerade bra och det var hysteriskt kul!
Tyckte att det fungerade bra och det var hysteriskt kul!
Är det någon som vet om det spelar någon roll vilken halkbana man kör på? Alla är väl godkända?