Start > Körkortsforum > Vart ska man INTE köra upp?!

Vart ska man INTE köra upp?!

Aling3 2009-04-19 20:28 ! Citera #
Jag skulle nog rekommendera att inte köra upp i en storstad, vid rusningstid, då kan det nog bli rätt problematiskt skulle jag tro, någon liten by håla med inte allt för många invånare och inte allt för mycket trafik är nog det perfekta! ;)
twina 2009-05-19 21:49 ! Citera #
Gör det i mindre städer då det inte finns lika mkt trafikljus, bilar..människor..kasnke lättare då :P
Galifir 2009-05-25 19:07 ! Citera #
Beror ju lite på..... Om syftet med sin uppkörning är att få det där förbenade kortet och inte mycket mer kan det ju vara bra att söka sig till någon mindre ort, dock är ju lokalkännedom bra att ha när man ska ut.
Om man har som syfte att verkligen kolla att man kan köra bilen och det i den miljö man kommer köra mest i framtiden kan det ju bra att göra det just där.

Jag har alltid funderat på skillnaden att köra upp tex i Göteborg där det finns spårvagnar, tunga gigantiska spårvagnar i traffiken jämfört med tex Malmö som inte har en sådan typ av traffik ( eller Stockholm för den delen , bara lite grand ute på Djurgården).
Hanna 2009-06-06 21:44 ! Citera #
Ja ska köra upp när alla tar studenten i denna stad! om en vecka altså.
MEn på förmiddagen.
det ska bli...intressant! =D
RedHeaart 2009-06-08 17:45 ! Citera #
Det är svårt och veta vart man ska köra upp jag själv ska köra upp här där jag bor, det känns tryggt!
Så det rekomenderar jag, men samtidigt så kan det vara bra och köra i en ny stad, så att man verkligen får en prövning.. och så att man veta att man klarar av att köra i nya städer.

Eftersom det är massor med nya saker som t.ex skyltar som du aldrig sett i din hemstad.
Men jag tror man känner bäst hur man vill göra.

En kompis till mig klarade inte uppkörningen på hemorten, men han klarade den på ett annat ställe.
Så det kan vara helt olika till person till person :)
Kram
TeoriN 2009-06-10 15:38 ! Citera #
Jag personligen skulle inte köra upp på ett ställe jag inte känner riktigt bra, så därför att välja ett ställe att köra upp på så ska jag ha en bra lokalkännedom så att uppkörningssnubben inte har lika stor chans att (lura) in mig i någon svår situation. Helt enkelt det ställe du bor på skulle jag föredra.
Gäst 2009-07-16 17:44 ! Citera #
Någon som har erfarenhet av att köra upp i södertälje?
Gäst 2009-07-22 10:40 ! Citera #
Jag tror stadens storlek inte har någon större betydelse. Givetvis kan utbudet på trafiksituationer vara större i en storstad men jag tror också att vägnätet och skyltningen är likartad. Kanske har det betydelse om man ska ta taxikort. Jag har hört där att man måste kunna en del gator innantill.

Andas genom näsan, luta dig tillbaka i stolen och kör lugnt.
majan 2009-07-26 15:33 ! Citera #
Klart det kan vara lättare att köra upp i en mindre stad. Å andra sidan, om bor du i en storstad och ska köra bil där måste du ju kunna köra i en storstad och vara beredd på stadstrafik och att mycket händer. Jag bor i Stockholm och hat hört lite olika om vart i Sthlm dom är hårda och vilka områden som ska vara lättare men tror mest det är rykten, tex att Farsta ska vara jättesvårt. Jag tror att man kan ha tur eller otur oavsett var man kör upp och få ett svårare eller lättare körprov. Ett tips kan vara att ha kört någon gång i det området man ska köra upp.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor