Start > Körkortsforum > Teoriprov snart igen, hjälp mi…

Teoriprov snart igen, hjälp mig.

killer 2011-11-03 22:55 ! Citera #
Jag har teoriprov torsdagen som kommer. Det kommer bli mitt 2;a försök. På mitt första försök för drygt 1 månad sedan kuggade jag båda. Denna gång vill jag klara!!


Mitt första teoriprov såg ut såhär ;


Fordonskännedom, manövrering - 1/7
Miljö - 2/5
Trafiksäkerhet - 13/16
Trafikregler - 21/32
Personliga förutsättningar - 3/5



Jag ska nu se till att plugga stenhårt och intensivt på alla möjliga vis i 7 dagar - dock behöver jag hjälp med en sak av er.


1 - Vilka kapitel/sidor bör jag läsa i boken som handlar om just det jag behöver plugga på? D.v.s ;

Fordonskännedom, manövrering
Miljö
Trafikregler
werters 2011-11-04 15:40 ! Citera #
Hela boken!

Lycka till!
killer 2011-11-05 23:04 ! Citera #
Okej tack så mycket. Väldigt nervös nu, lägger ner minst 3-4 timmars tid varje dag för pluggandet. Både boken och genom datorn. Går igenom boken också, upprepar saker jag inte förstår och frågar erfarna personer om regler m.m.
Gäst 2011-11-06 15:09 ! Citera #
Jag tror att det mesta fokuset ska ligga på framför allt på kapitlarna: 1,2 och 3. Det vill säga. 1: Stadskörning 2: Landsvägskörning 3: Bilen. Dessa kapitel tar upp många trafikregler. Trafikregler är den största delen på teoriprovet. Försök att förstå varför det är som det är. Tänk på trafikens grundregel och utgå ifrån den och tänk logisk så kommer det garanterat gå bra. Här är länken till den: https://korkortonline.se/teori/

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest