Usch man blir så trött på sig själv... Första uppkörningen gjorde jag utan att ha tagit några körlektioner (vilket jag i efterhand inte rekomenderar), jag och min handledare tyckte jag körde bra, men jag blev inte godkänd pga av planeringen. Tog tre lektioner och nu idag körde jag upp igen, med självförtroendet att min planering verkligen var bra och fungerade. Men nej, jag misslyckades. Inte på grund av planeringen utan på grund av ett verkligt korkat misstag från min sida. Jag förstår verkligen varför jag inte blev godkänd, åkte i ett område med högerregeln, tänkte för mig själv ”att nu måste jag verkligen kolla åt alla sidor och åka lugnt och försiktigt” jag åker förbi en korsning, kollar åt höger, ser ingen och gasar. TUUUUT säger det och en bil tvärbromsar. Förstår inte hur jag kunde missa den? Usch fy på mig! Jag måste ha kollat fast utan att SE vad jag sett!
När vi kommer tillbaka förklarar han självklart att kuggningen berodde på detta, men även på grund av att jag inte kört om en lastbil på en motorväg! Jag som bara ville vara försiktig! Den åkte i cirka 80-90 km/h och vägen var i 110 km/h. Men det är väl inte helt självklart att jag skulle ha kört om den? 110 är ju max och jag hindrade ju ingen trafik i och med att den låg före? Sedan sa han att jag inte ”följde upp i korsningen” What?? Att jag kollat åt alla sidor och håll och sedan åkt in och inte kollat igen? Det fattar jag verkligen inte. Om jag planerat vägen bra och sett att det är fritt fram behöver jag väl inte kolla en gång till?
Ville bara skriva av mig, åh ville så gärna ha körkortet nu till höstlovet...