Start > Körkortsforum > Titta in och hjälp

Titta in och hjälp

killen 2011-10-24 23:18 ! Citera #
Jag har den nyaste körkortsboken, dvs ’’Du och jag i trafiken’’. Jag gjorde ett teoriprov i början av denna månaden och kuggade. Bokade in ny tid direkt och ännu ett teoriprov närmar sig. I alla fall , ska skriva ner lite av mitt resultat på mitt första underkända teoriprov, det var mitt första försök så. Jag fick 40 rätt.

Områden ,

Fordonskännedom, manövrering - 1/7
Miljö - 2/5
Trafiksäkerhet - 13/16
Trafikregler - 21/32
Personliga förutsättningar - 3/5

Sådär såg det ut.

Så min fråga till er ; Kan ni tipsa om vad/vilka sidor jag borde läsa på i boken för alla dessa punkter? Och vad jag t.ex kan läsa på extra här på körkortonline , då vore jag väldigt tacksam.
DennisTheMenace 2011-10-25 01:59 ! Citera #
Brukar stå vilka sidor du kan läsa för olika grejer typ på andra eller tredje sidan... ;)

Sätt full pott på miljö frågorna. Det är inte jättemycket du ska kunna om det om man tänker efter :p
Gäst 2011-10-27 12:28 ! Citera #
Det är svårt att säga precis vilka sidor du ska läsa. Du hade ju minst något fel inom varje område, så det vore väl bra att läsa lite av allt i boken.

killen
Fordonskännedom, manövrering - 1/7
Miljö - 2/5
Trafiksäkerhet - 13/16
Trafikregler - 21/32
Personliga förutsättningar - 3/5

Ovanstående ger följande resultat i procent
Fordonskännedom, manövrering - ca 14% / 100%
Miljö - 40% / 100%
Trafiksäkerhet - ca 81% / 100%
Trafikregler - ca 66% / 100%
Personliga förutsättningar - 60% / 100%

Här ser man ju tydligt vad du kan och inte kan - inom ”fordonskännedom, manövrering” ligger du inte alls bra till (inget illa menat). Så det behöver du definitivt läsa mer av. Samtidigt framgår ju av resultatet du skrev in att det inte är en lika stor del av provet. Nästan hälften av frågorna rör trafikregler, så det är viktigt att kunna dem. Sen kommer trafiksäkerhet som näst största kategorin, men där ser man ju i procenttabellen ovan att du faktiskt ligger över godkäntgränsen (80%) inom just den kategorin. Så jag tror att du bör titta dels på procenten - inom vilka områden har du ett procentuellt bra resultat? Och vad behöver du läsa mer av? - och dels på din egen lista, för att se hur stor del av provet de olika områdena utgör. Kom ihåg att du måste ligga på minst 80% totalt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor