Start > Körkortsforum > Hur ska man läsa teorin?

Hur ska man läsa teorin?

Minna 2011-10-22 16:29 ! Citera #
Jag håller på att ta körkort, men jag vet inte riktigt hur jag ska plugga på bästa sättet inför kommande teoriprov? Jag har böckerna, och jag har inloggningsuppgifterna till min körskolas elevcentral. Men jag fattar inte så mycket av de där datafrågorna. :o Vad menas egentligen med de olika faserna? Hur vet man vad man bör läsa på innan man sätter sig och gör datafrågorna?

Jag har läst igenom hela boken, och gjort alla frågorna i studiehäftet. Men jag behöver ju repetera en hel del känner jag. Jag gjorde ett ”delprov” (Fas A?) på datorn, men det gick inte ett dugg bra.

Jag går inte på teorilektioner, utan har tänkt läsa in teorin på egen hand.
DennisTheMenace 2011-10-23 18:24 ! Citera #
Jag testade läsa 30-40 sidor i boken utan resultat. Då vi alla lär oss på olika sätt så misstänker jag att du har samma tråkiga problem som mig. Jag klarar verkligen inte av att läsa en tråkig och lång text. Det jag gjorde var att: Jag köpte Bonniers Trafikskola 2011. Körde igenom programmet 1 gång för att sedan använda ”Teo 2011” (dugligt program) för att sedan gå från program till program :)

Du kan också köpa frågor här vet jag. Dom ska tydligen vara väldigt bra för nutidens teoriprov vad jag har hört. Finns information om dom. Jag skulle tro att frågorna här är bättre en Teo 2011 frågorna. MEN Bonniers trafikskola rekommenderar jag starkt att du testar! Riktigt bra...

Notera också att man ska inte vara för snål. Då du kuggar på teoriprov kostar ju det också pengar :P Plus att du kan lära dig mycket om att hantera bilden i trafiken genom att plugga teori.

Och gör inte samma misstag som jag har gjort! Har prov på torsdag och började plugga en vecka innan provet :( Sliter som ett djur nu. Och chansen är stor att jag kommer misslyckas.
Ett tips: Jag accepterar att jag kanske kommer att misslyckas och på det sättet blir jag inte lika nervös :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest