Start > Körkortsforum > Automatkörkort med halkabana p…

Automatkörkort med halkabana på manuellväxlad

Gäst 2011-10-22 11:02 ! Citera #
Jo ifall man mot all förmodan inte klarar uppkörningen med växlad bil å väljer att göra det på nytt med automatbil, så måste man då göra om halkbanan med automatbil eller är det giltigt med den som gjordes med manuell?
36årutankort 2011-12-05 16:22 ! Citera #
Jag hade samma fråga då jag har bestämt mig för automatkörkort!! jaja nu vill jag inte höra en massa frågeställningar om varför jag gör det valet. Jag vet att det spelar ingen roll med vilken sorts bil du gör halkbanan med utan det är bara en risk utbildning. Där ska du inte lära dig att köra bil utan där ska du lära dig risken vid halt vägunderlag. jag däremot som inte kör manuellt var tvungen att boka in automat till Gillinge men de andra 7 i min grupp som skulle ta manuellt körkort även dem fick med automat.
Gäst 2012-01-16 22:34 ! Citera #
36årutankort
Jag hade samma fråga då jag har bestämt mig för automatkörkort!! jaja nu vill jag inte höra en massa frågeställningar om varför jag gör det valet. Jag vet att det spelar ingen roll med vilken sorts bil du gör halkbanan med utan det är bara en risk utbildning. Där ska du inte lära dig att köra bil utan där ska du lära dig risken vid halt vägunderlag. jag däremot som inte kör manuellt var tvungen att boka in automat till Gillinge men de andra 7 i min grupp som skulle ta manuellt körkort även dem fick med automat.

Fattar jag rätt om alla fick köra med automat på halkan? Låter rätt soft ändå, kan ju vara tillräckligt mkt att hålla koll på ändå
vano 2012-02-23 17:48 ! Citera #
Halkbanan behöver man inte göra om, så länge du är godkänt i den så är det 5 år som gäller. Min bror som tog körkortet på en manuell bil, både jag och han gjorde halkbanan på en automat bil, fast han har körkortet nu och inte jag :)
Gäst 2012-02-24 21:51 ! Citera #
vano
Halkbanan behöver man inte göra om, så länge du är godkänt i den så är det 5 år som gäller. Min bror som tog körkortet på en manuell bil, både jag och han gjorde halkbanan på en automat bil, fast han har körkortet nu och inte jag :)

Aha, verkar som att det finns halkbanor med automatbilar. Hoppas den jag ska på (när jag bokat) också är sån :P Lite kul att slippa tänka på växlingen ibland ju

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor