Jag pratade med min körskola om det här också,. Jag hade fått låna Körkortsboken upplaga 17 (tror den är från 2009), men den var för gammal. Upplaga 20 är den nyaste, och trafikskolan sa att det kunde fungera med upplaga 19 också - men då var det en del lagändringar man var tvungen att kolla upp. Upplaga 17 var alldeles för gammal. Och jag håller med de övriga i tråden, det känns dumt och onödigt att snåla in på boken.
Dock så blir det ju lite problem när böckerna uppdateras så ofta. Om man tar körkortet under en utdragen period kan det ju finnas risk att man måste köpa flera böcker om man ska vara på säkra sidan.
Jag har också Du och jag i trafiken från 2008 och senaste upplagan av Körkortsboken. Jag tycker bättre om Körkortsboken då den är tydligare vad gäller själva körningen, men vad gäller teoribiten tittar jag i båda för samma sak kan vara lite olika beskrivet och förstår jag inte vad de menar i Körkortsboken kanske Du och jag i trafiken kan ge mig en större förståelse och tvärt om
Jag rekommenderar att man skaffar sig nya böcker för att det kommer hela tiden något nytt eller så ändrar de något för eller senare. Har man otur så lär man sig fel saker. Men det mesta i böckerna borde stämma men som sagt nyare desto bättre
Det är ju både mer ekonomsikt och miljövänligt att inte köpa nya böcker, men man vill ju klara provet också. Kanske kan man komplettera sin gamla bok med t.ex körkortonline.se
Jag hade körkortsboken och min var tryckt 2005. Jag klarade teoriprovet med 64 poäng av 65 möjliga. Det gäller bara att kompensera för bokens ålder genom att komplettera med information från t ex internet, för att få med sånt som har ändrats.