Tips inför teori-prov!
Hej!
Jag skulle vilja dela med mig utav ett tips jag fick utav min mamma innan jag skulle göra mitt teori prov.
Det är att 1 timma innan ta en IPREN, detta för att lugna ner nerverna och tankarna en aninig, för de är så högt upp i varv strax innan.
Om ni har några mer tips att dela med er inför provet, skriv de gärna!!
Mvh.
Sofia_Wiberg
Betablockerare funkar mot nervositet. Fast det får du nog inte tag på utan recept eller mindre lagliga kontakter
Har ett klockrent stalltips.
Ta en RedBull 30 minuter innan teoriprov samt körprov.
Hjärnan och kroppen skärper till sig rejält!
Allt det här kanske hjälper, men det som mest hjälper en är hur mycket man har kämpat med det. Plugga hårt så kommer det gå bra. Sov ordentligt och tro på dig själv - men inte överskatta dig för mycket.
Jag försökte att inte stressa upp mig. Tänkte en extra gång när jag läste frågorna, läste noga igenom alla alternativ och markerade 5-6 frågor som jag var osäker på. Använd tiden på bästa sätt och plugga i GOD TID innan provet. Jag la körkortsboken på hyllan dagarna innan jag skrev provet, lita på att du kan.
Att äta smärtstillande innan är knappast att rekommendera. Ta då hellre en tablett druvsocker.
Mitt råd är att undvika allt med socker i samma dag som teoriprovet, du hinner peaka och bottna på sockerrushen innan provet är över, det är då bättre att ligga på en jämn blodsockernivå. Ta gärna femton koppar kaffe innan dock, du får inte samma rush på koffein utan det ger en mycket jämnare effekt.
Om du har prov 10.00 ska du ha sex vid åtta-tiden på morgonen samt en snabbis precis innan. Det gör dig väldigt avslappnad!
Hahahah just det en bra tips :P
Senaste foruminläggen
Rubrik