Ge upp eller fortsätta kämpa?
Hej!
I somras klarade jag min uppkörning. Men det enda som saknades var teorin.
Förstår inte hur det ska vara så jävla svårt!
Iallafall..
Min fråga är ifall man ska fortsätta kämpa eller ge upp helt totalt efter ett X antal prov.
Jag vill inte uppge hur många omprov jag har gjort, men du! Jag lovar dig att det är MER än 10.
Det drar på psyket och orken.
Man vill inte göra något mer än att dö, tänka onda tankar om att jag aldrig kommer klara det osv.
Är det någon där som känt samma sak som jag och har då ett par tips på att ge bort??
Tacksam för svar,
Kramar Sofia_Wiberg
Tycker absolut inte att du ska ge upp, träna teori ett par veckor och boka sedan teoriprov. Du har klarat uppkörningen och det är starkt gjort och visar att du kan köra och har kunskaperna. Ge inte upp! Snart klarar du teorin.
Lycka till!
Självklart ska du Inte ge upp. Det du ska göra är att plugga ordentligt - inte bara läsa lite och sen strunta i allt och hoppas på att det kommer gå bra. Chanserna är mycket små att lyckas utan att plugga. Mina tipps är: läs boken, förstår innehållet, förstå reglernas innebörd. Förstå varför det finns just dessa regler. Gör också lite olika teoriprov. Testa ”Bonniers trafikskola 2011”. Köp den eller ladda ner den olaglig :P
Eftersom du klarade uppkörningen så har du inte så svårt på teorin, då du kan många trafikregler etc. Jag skulle säga att du tar pluggandet seriöst och tror på dig själv!
Använd frågorna på denna hemsida eller en uppdaterad bok, Bonniers Trafikskola 2011 och Trafikskolan TEO 2011.
Plugga, repetera och gör tester!
Ligger du ungefär på 60 i snitt i dessa tester så tror jag att du kommer få godkänt!
Bara fortsätt plugga och var inte rädd, förbruka nästan maxtiden där inne, 50 minuter var där kanske 45 minuter, se över de frågor du var osäkra på och stressa inte!
Lycka till
Mvh
Förtsätt kämpa! Det är värt det i slutändan även om det känns motigt och tungt. Kanske prova en annan studieteknik? Läs i boken och gör anteckningar på det svåra/viktiga.
Håller med ab83, ge inte upp! Du vill väl inte se tillbaka om fem år och ångra dig?
Kan bara tänka mig hur tungt det måste kännas! Men jag håller med dom andra, du får inte ge upp! Tänk när du väl står där med det rosa kortet, då kommer allt vara värt det! Du måste bara tro på dig själv. Be andra om hjälp, gör egna prov och be andra förhöra dig, plugga på olika sätt, gör olika prov på internet och i telefonen, lyssna på läroskivor och försök att inte stressa upp dig själv. Lycka till!
GE NINTE UPP!!! Efter teoriprovet får du svar på vilka frågor du hade fel på, använde det. Är det samma typer av frågor?, ja, då vet du vilken del du behöver studera extra mycket. Eller är det olika delar verje gång?, ja då beror det kanske på något annat. Har du kanske (ABSOLUT INTE FÖR ATT VARA ELAK) svårt med läsförståelse, ja då kan man ju efter intyg speciallärare och beslut etc få provtiden förlängd. Eller beror det helt enkelt på att du stressar och är nervös?, ja, då bör du splappna av, sova ordentligt natten innan. Om du vet att du är piggare på morgonen så ska du föröska ta en sån tid, om du däremot känner att du är piggare på eftermiddagen så ska du föröska ta en tid på eftermiddagen. Ät ordentlig frukost alt. mellanmål etc. Gå på toaletten innan så att du inte behöver känna dig stressad.
(..om du kan ha sex innan provet, så är du ”extra avslappnad”...)
Jag förstår dig till 100 procent. Jag klarade inte teorin eller uppkörningen för två månader sedan. Det tar på psyket för detta är något jag verkligen vill ha fixat till sommaren. Det tar så mkt tid och jag har flera gånger ställt frågan till mig själv. Sluta kämpa eller fortsätta. Men jag tänker fortsätta det jag har börjat. Jag tror att teorin är svårare än uppkörningen, för mig känns det så. Teorifrågorna som kommer kan vara sådana saker som man knappt sett i teoriboken så man blir väldigt förvirrad.
Kämpa på, det gör jag!
Hej!
I somras klarade jag min uppkörning. Men det enda som saknades var teorin.
Förstår inte hur det ska vara så jävla svårt!
Iallafall..
Min fråga är ifall man ska fortsätta kämpa eller ge upp helt totalt efter ett X antal prov.
Jag vill inte uppge hur många omprov jag har gjort, men du! Jag lovar dig att det är MER än 10.
Det drar på psyket och orken.
Man vill inte göra något mer än att dö, tänka onda tankar om att jag aldrig kommer klara det osv.
Är det någon där som känt samma sak som jag och har då ett par tips på att ge bort??
Tacksam för svar,
Kramar Sofia_Wiberg
Senaste foruminläggen
Rubrik