Start > Körkortsforum > Avboka lektioner och köra priv…

Avboka lektioner och köra privatist?

Gäst 2011-10-12 11:43 ! Citera #
Hej. Jag har kört privat i 2 och ett halvt år och min mamma som har tagit flera körkort (lastbil, motorcykel osv.) säger att jag skulle klara en uppkörning idag. Jag köpte 10 lektioner på körskola för att finslipa och har nu använt alla dom, men läraren säger att jag ska köra 6-8 lektioner till innan jag bokar uppkörning. Just nu känns det bara som om de försöker pressa pengar ur mig för jag gör samma sak onödigt många gånger trots att jag gör det jättebra enligt dom också första gången.

Jag funderar på att avboka alla lektioner som jag har inbokade där nu och gå till en annan körskola, ta en eller två lektioner och be dom kolla om jag gör några uppenbara fel och ge lite tips till uppkörningen, och sedan köra upp privat.

Jag tänkte bara fråga er om ni tycker det låter vettigt och ifall någon gjort något liknande förut?

Tack!
Gäst 2012-01-09 20:57 ! Citera #
Testa byta lärare
Gäst 2012-02-01 12:07 ! Citera #
Samma sak här, har kört i snart 2 år hemma och det går hur bra som helst. Ville ta några körlektioner på körskolan innan uppkörningen för att se vad dom hade och säga. Har kört 12 körlektioner och dom säger att det behövs runt 5-8 till men jag valde att inte köpa några fler, har bokat uppkörningen och har tänkt ta några körlektioner på en annan skola innan. Känns som att dom bara vill att man ska ta fler och fler körlektioner när man egentligen inte behöver det!
korkortsfragor 2012-02-02 23:06 ! Citera #
Jag tror det är bra att ta ett par lektioner men körvana är också viktigt så jag skulle avvika för nu och köra privat tills du känner att det skulle vara bra att checka av med utomstående hur du ligger till och kanske snappa upp nåt som din handledare missat.
neerg 2012-02-05 23:34 ! Citera #
Du säger helt enkelt till ordentligt att du inte vill göra så många lektioner och att du inte har varken pengar eller tid på att köra samma sak om och om igen. ta åt dig det dom säger:)
Gäst 2012-02-07 13:54 ! Citera #
Har du frågat vad det är dom vill att du ska öva på med de där extra lektionerna? Kanske är det något du kan göra hemma med din mamma? Kan vara bra som du säger att prova en annan lärare eller skola för att se vad de tycker, men framför allt tycker jag det är viktigt att dom förklarar vad det är du behöver öva på och inte bara säga att du måste ta så och så många lektioner till. Det är riktigt fult att påstå att en elev måste ta fler lektioner för att de vill ha mer pengar. Lite därför jag själv vill vänta så länge som möjligt med att ta lektioner och istället öva hemma. Det kan nog lätt bli en dyr historia annars.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest