Du ska följa anvisningar från inspektören. Han eller hon kan säga, efter trafikljuset ska du svänga höger, eller så säger de att du ska köra mot ett skyltat mål. Tex följ E4 norr ut. då får du själv hitta skylten o planera din körning dit. Säger han ingenting så kör du rakt fram. Men du får instruktioner innan ni åker iväg. Tänk bara på att planera din körning, ta inga risker, vänta hellre för länge i korsningar.. överdriv tittadent i korsningar o vid övergångsställen. Vrid verkligen på huvudet.. Kör lite under tillåtna hastighet i tätbebyggt område o följ trafikrytmen på lantväg/motorväg. O se till att hamna i höger körfält när du svänger vid trafikljus med vä pil. Ska du följa skyltar mot ex E4 så planera i god tid. Tänk bilen under pilen.. byt körfält i god tid osv..
Själv blev jag kuggad för att jag körde precis på hastighetsbegränsingarna i tätbebyggt område, tittade för fort i korsningarna, vilket han bedömde som farligt. Han tyckte jag svängde ut för tidigt på landsväg.. o då var det tomt till vä o 1 bil långt bort i fjärran till höger, trafikfara enligt honom.. sen tyckte han att jag inte accade upp bilen till 70 tillräckligt fort.. På en annan lantväg tyckte han att jag körde för sakta, låg mellan 60-65 o det var en krokig 70 väg.. o det regnade.. Råkade även placera lite för långt till vä vid en stopskylt då det stod parkerade bilar på höger sida. O sen råkade jag hamna i vä körfält efter trafiksignal med vä pil. Tror inte att han nämnde en enda sak som han tyckte var bra med min körning.. han sa att mina kunskaper är väl ok.. min trafiklärare sa precis innan att jag kör dubbelt så bra som många andra som han har sett få godkänt på sina uppkörningar.. tex så var det en som körde 40 på 30 väg o en annan som körde på en refug när hon skulle svänga eller backa.. en 3 je körde över heldragen linje o de fick godkänt alla tre... så kör verkligen överdrivet noga.. Planera i god tid, o hamna i rätt körfält på en gång. Anpassa din fart i god tid när du närmar dig cirkulationsplats, korsningar o trafiksignal.
Viktigast av allt... Ta det lugnt, stressa inte upp dig!
Lycka till!!