Start > Körkortsforum > 3 dagar kvar...

3 dagar kvar...

zecez 2011-10-02 19:17 ! Citera #
Hej!

Onsdagen den femte oktober har jag teoriprov och jag är lite nojig...Har pluggat sedan april det här året och har läst körkortsboken 2 gånger samt skummat igenom diverse viktiga sidor. Jag har även gjort min körskolas egna prover och fått 68p eller 69p av 70p (63p för godkänd). För inte så länge sedan skaffade jag Trafikskolan TEO 2010 och har fått 1-3 fel som mest på majoriteten av testen där. Så nu kommer frågan, är jag redo?
snc 2011-10-02 19:45 ! Citera #
Du är redo. Försök hinna med att läsa ut boken 1 gång till, läs intensivt dina sista 3 dagar och du klarar det nog - om du minimerar din stress och nervositet.

Gör lite extra övningar, vägmärken och så. SJälv har jag teoriprov imorgon och är nervös som fan
zecez 2011-10-02 19:57 ! Citera #
Lycka till! Du får gärna ge mig lite feedback efter att du har gjort provet, hehe :)
denOnde 2011-10-03 18:27 ! Citera #
Håller med snc att du ska läsa boken 1 gång till. För att nervösiteten kan förstöra allt, eftersom jag var lika redo som du i början å fick 65-68p på övningsfrågerna men när jag var i teoriprovet så blev jag så j*vla nervös å kunde inte ens koncentrera mig å fick 46 poäng :(...och nu har jag teori prov igen den torsdagen 6 oktober :) Men ni kan ju höra av er här hur det gick för er ;)
zecez 2011-10-03 21:38 ! Citera #
Nu har jag gjort 3 sluttest på Bonniers Trafikskola 2011 och fått 63, 62 respektive 61 rätt av 70 på testen där...(Testen är mycket lurigare och svårare där)

Är inte så nervös för tillfället men jag ska meddela på onsdag vad jag får för resultat :)
denOnde 2011-10-04 08:46 ! Citera #
Lycka till imån! ;)
Johanna_93_5 2011-10-04 17:21 ! Citera #
Du kommer klara det. Tänk efter noga, läs frågorna ordentligt och försök tänka med ditt sunda förnuft. Det är inte så svårt som man tror om man bara tänker efter och försöker utesluta alternativ som absolut inte kan stämma. Läs igenom lite sammanfattningar och sov ut ordentligt! Du kommer fixa det! Lycka till :D
zecez 2011-10-05 17:36 ! Citera #
Skrev upp i Falun

Fordonskännedom, manövrering 6 av 7
Miljö 5 av 5
Trafiksäkerhet 15 av 16
Trafikregler 31 av 32
Personliga förutsättningar 5 av 5

Summa 62 av 65

Tog 20 minuter att skriva och sen satt jag och kollade igenom i 10 minuter, men jag ändrade inget eftersom att jag kände mig ganska säker på svaren.

Mitt tips till er som ännu inte har klarat teoriprovet är att göra så många test som möjligt. TEO, Bonniers, Körkortonline m.m Jag fick 3 frågor på riktiga provet som jag hade fått förut, men varifrån det vet jag inte.

Man kan även lära sig ganska mycket från körskolorna när ni är ute och övningskör. Dem ger er oftast en massa tips och det är tips som ni sedan kan dra nytta av på teoriprovet.

Jag fick också två stycken statistikfrågor, vilket jag tycker var helt idiotiskt...eftersom man inte behöver den kunskapen när man kör...och miljöfrågorna var busenkla.

Det felet jag hade på fordonskännedom var ett ganska simpelt fel...blandade ihop ”knappen-för-att-ta-bort-imma-från-rutan” för backrutan med samma knapp för framrutan eftersom dem är så snarlika.
denOnde 2011-10-05 22:15 ! Citera #
Grattis! ;D

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo