Start > Körkortsforum > Uppkörning som privatist

Uppkörning som privatist

Maja-a 2011-09-30 13:25 ! Citera #
Jag har hört från ”många” att det är svårare att lyckas med uppkörningen om man bokar som privatist och inte via en körskola. Finns det några siffror på det? Slumpas det fram vad man ska bevisa under uppkörningen?
Gäst 2011-10-01 14:58 ! Citera #
Här är en länk med lite statistik som finns här på körkortonline: https://korkortonline.se/fakta/statistik/ Det är väl inspektören som man kör upp för som bestämmer vilka moment som du ska utföra under uppkörnigen.
Gäst 2011-10-20 13:53 ! Citera #
Anledningen till att det är vanligare att privatister blir underkända är förmodligen att de inte vet riktigt vad trafikverket ställer för krav för godkännande och att de inte bedömmer sina förmågor korrekt. Detta har trafikskolorna bättre koll på.
DennisTheMenace 2011-10-26 04:26 ! Citera #
Gäst
Anledningen till att det är vanligare att privatister blir underkända är förmodligen att de inte vet riktigt vad trafikverket ställer för krav för godkännande och att de inte bedömmer sina förmågor korrekt. Detta har trafikskolorna bättre koll på.


Exakt. Det finns så mycket småskit du bör veta när du kör upp, så jag är inte förvånad att folk som kör privat kuggar oftare. Tror faktiskt inte att dom bryr sig att du har kört med en körskola eller inte. Själv tog jag 7 lektioner med körskolan för att lära mig grunderna.
Men en anledning är också att om körskolan bokar åt dig brukar du få en mindre och lättare bil att köra med. Jag ska köra upp med en jävla Volvo v70 eller vad dom heter. :S Blir då orolig när det gäller att parkera då bil fan är mycket längre en den jag har övningskört med morsan och trafikskolans bil....

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor