Hitta lämplig plats att vända på
Någon som har tips på hur man enklast hittar en lämplig plats att vända på? Jag blir alltid så stressad när jag ska leta efter en plats att vända på när jag har bilar bakom. Vill ju inte hindra trafiken genom att köra för sakta, samtidigt som jag inte vill missa en väg eller plats att svänga in på så att jag kan vända... Hur gör ni andra?
Försök tänka på att det inte är hela världen om du missar en bra vändplats. Det kommer nog fler chanser att vända längre fram på vägen. Det värsta som kan hända är att du missar en chans och får köra en bit till innan du kan vända. Det är alltid bättre än att ställa till med en farlig situation för att du kör orimligt långsamt eller plötsligt bromsar för att göra en oförberedd sväng. Ta det lugnt och vänd inte förän du känner att du kan göra det säkert.
Tack Gäst!
Jag har hört att man kan bli kuggad på en uppkörning om man missar för många alternativ till att vända.. Min trafiklärare sa att det var ok att missa ett par stycken men man får inte missa för många ställen. Någon som vet om det stämmer?
Antar att om man missar ”för många” så kan inspektören tycka att man är för ouppmärksam.. Håll blicken långt fram och var uppmärksam på skyltar så hittar du dem lättare och i god tid så du får tid att förbereda vändningen
Min far säger att man kan ta av till mindre vägar där det nästan alltid finns en vändplats eller en parkering att vända på. Kan man inte använda folks uppfarter? det måste väl räknas som den minst trafikerade vägen? annars så kanske man kommer till en butik, restaurang, bensinmack där man kan snurra runt.
Senaste foruminläggen
Rubrik