Mobil

Gäst 2011-09-27 19:31 ! Citera #
Jag vet inte om jag är helt off just nu med vad är det som gäller angående mobiler när man kör? Får man prata i mobil utan headset eller måste man ha headset? vad säger den lagen för tillfället för jag har ju sett att det är mycket prat angående sånt men har aldrig fått grepp om vad som verkligen gäller!
inspektörn 2011-09-27 19:40 ! Citera #
Det finns ingen uttalad lag som säger att du inte får snacka i mobiltelefon! Däremot om det visar sig att du inte kan framföra fordonet på ett betryggande sätt pga att du använder mobilen är det risk för vårdslöshet i trafik!
fiialill 2011-11-29 18:43 ! Citera #
Sunt förnuft! Är det långa bilköer och du krypkör är det en sak. Annars är det ett bättre val att stanna för att stanna eller helt enkelt ring upp senare :)
Fadi.F 2012-08-23 21:55 ! Citera #
Det är inte olagligt, men det är inte rekommenderat. För att då fokuserar man på samtalet än körningen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
2
I dag 13:33
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo