Start > Körkortsforum > 1000 frågor

1000 frågor

Gäst 2011-09-27 16:26 ! Citera #
De 1000 frågor som finns här på körkort online. Är det bra frågor som man har stor nytta av till provet och är de liknande de man får på körkortet? 1000 frågor som är bra känns väldigt svårt att få ihop men det kanske är så att körkort online har lyckats bra? :D
inspektörn 2011-09-27 19:47 ! Citera #
Hur gör du om du skulle ha ett matteprov i skolan?
Kollar du på nätet efter liknande matteprov och lär dig svaren utantill?
Läs på i boken, diskutera situationer med folk som kan trafik och strunta i att plugga frågor och svar så lär du dig för livet och inte för stunden!
Det du har 50 minuter på dig att tänka ut på provet har du en tiondels sekund på dig att tänka ut i trafiken, så se till att kunskapen sitter i ryggmärgen!
Gäst 2011-09-27 19:50 ! Citera #
Med matteprov så gör jag bara sidorna i boken. Men många säger att boken inte räcker. Alltså det jag menar är att jag kommer ju så klart läsa ut boken ett antal gånger så jag verkligen lär mig men sen kan det ju samtidigt vara bra att lära sig lite extra genom att få testa sig själv på frågor så man verkligen fattar vad det är man läst så man inte läser och tror man fattar men sen när det kommer till provet så har man ingen aning.
inspektörn 2011-09-27 20:05 ! Citera #
Skyll dig själv!
Gäst 2011-09-27 20:09 ! Citera #
Vadå skyll dig själv? fattar inte vad du svarar skyll dig själv på? jag har inte misslyckats på något direkt?
inspektörn 2011-09-28 05:49 ! Citera #
Raz
Du lär dig bara frågor och svar, inte hur du skall tillämpa kunskaperna i verkliga livet
shafaa 2011-09-30 11:29 ! Citera #
Raz
De 1000 frågor som finns här på körkort online. Är det bra frågor som man har stor nytta av till provet och är de liknande de man får på körkortet? 1000 frågor som är bra känns väldigt svårt att få ihop men det kanske är så att körkort online har lyckats bra? :D
Gäst 2011-10-20 14:00 ! Citera #
inspektörn
raz
Du lär dig bara frågor och svar, inte hur du skall tillämpa kunskaperna i verkliga livet


Det är ju inte nödvändigtvis sant. Det beror helt på hur man använder frågorna. När jag läste teorin så pluggade jag i boken och försökte förstå sammanhang och varför reglerna var som de var. Sen använde jag frågorna för att testa mig själv. Om jag klarar testerna så beror ju det på att jag har lärt mig något, om jag blir underkänd så vet jag att jag måste plugga mer. Att använda frågorna för att se hur mycket man kan är väl inte dumt? Och är elever inte kan testa sina kunskaper själv genom att svara på frågor, hur skulle då trafikverket kunna göra det?
Hola 2017-04-27 22:34 ! Citera #
8-) cool
Gäst 2020-07-07 15:43 ! Citera #
Gäst 2011-09-27
Vadå skyll dig själv? fattar inte vad du svarar skyll dig själv på? jag har inte misslyckats på något direkt?
Hur gick provet. Rekommenderar du att man slutför 1000 frågors testet ett antal gånger? :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov