Start > Körkortsforum > Bonniers trafikskola -teoripro…

Bonniers trafikskola -teoriprov

kixen 2011-09-26 17:08 ! Citera #
Hejsan!
Jag har övat en del på det databaserade programmet bonniers trafikskola 2011. Där har jag klarat teoritester som man kan göra. Det jag undrar är om det är någon som vet om dessa är liknade de som är på det riktiga testet? Eller om det finns bättre frågor att få tag på som liknar de på teoriprovet?
Momme 2011-10-17 23:08 ! Citera #
Jag är ganska säker på att det är exakt de frågorna, bara att de slumpas varje gång.
Gäst 2011-10-20 13:41 ! Citera #
Momme
Jag är ganska säker på att det är exakt de frågorna, bara att de slumpas varje gång.


Vet inte om jag missförstår något här nu, men testfrågorna i bonniers trafikskola är inte exakt samma frågor som de på det riktiga provet om det är det du menar. Trafikverkets prov är sekretessbelagt.

Har inte använt bonniers trafikskola, så jag vet inte hur de frågorna är. Men jag skulle absolut rekommendera att man köper frågorna här. De är uppbyggda precis som på det riktiga testet, även om det naturligtvis inte är precis samma frågor.
-Mattias 2011-11-30 22:33 ! Citera #
Jag skummade igenom halva teoriboken och gjorde Bonniers Trafikskola 2011 och gjorde 4-5 ”Teoriprov”, klarade dem varenda gång.
Jag fick 56 rätt på första försöket på Trafikverket. Så visst är det ett bra program men du kan inte förlita dig på att du klarar det riktiga teoriprovet då
det inte alls är säkert att du får samma typ av frågor eftersom de slumpas på både BT och Trafikverkets prov.
Gäst 2011-11-30 23:08 ! Citera #
Jag tycker personligen Bonniers är lite för enkel, men helt klart en bra början! Gjorde sedan Trafikskolan TEO och klarar nu den också hela tiden. Nu håller jag på och jobbar med körkortonline frågorna och finner dessa jobbigare och betydligt mer varierande. Så jag skulle helt klart rekommendera att köra dessa frågorna, värt slantarna tycker jag. Kan aldrig skada att vara extra förberedd inför provet. :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor