Start > Körkortsforum > Syntest på trafikskolan?

Syntest på trafikskolan?

vielle 2011-09-25 12:46 ! Citera #
I det teoripaket som jag planerar att köpa ingår syntest-men syntestet behöver jag väl för att få körkortstillstång över huvudtaget? ska jag då skriva in mig och sen ansöka om körkortstillstånd?-går det? Och sen bara vänta på att jag får tillståndet och min teoritid går åt till att vänta?(paketet gäller inom ca 3 månader) :?

svar uppskattas :)
Veronica 2011-09-25 14:48 ! Citera #
Hej.

Jag gjorde mitt syntest under handledarutbildningen, därefter sökte jag tillståndet.

Ring den skolan du vill skriva in dig hos så förklarar de hur det går till hos dem. Vänta med köpet tills du vet mera.
yea-ink 2011-09-25 22:32 ! Citera #
Hej!
Jag gjorde mitt syntest hos en vanlig optiker. Hmm och jag skulle nog vilja rekommendera att du också gör det för att slippa gå och vänta på körkortstillståndet medan din teoritid går åt till att vänta. Och svar på din andra fråga, ja du kan skriva in dig på trafikskolan och sen ansöka om körkortstillstånd. Körkortstillståndet är något man måste ha för att få övningsköra, ingenting annat.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest