Start > Körkortsforum > Säger kontrollanten till?

Säger kontrollanten till?

djungelboken 2011-09-25 12:38 ! Citera #
Säger kontrollanten till vad man ska kolla på säkerhetskontrollen? eller säger han typ bara att jag ska göra en yttre/inre kontroll?
Harmonization 2011-09-25 13:28 ! Citera #
Jag körde upp som privatist, och första gången bad kontrollanten mig att jag skulle kolla styr- och bromsservo. Andra (och sista! ;D) gången fick jag kolla vindrutetorkarna, samt att fläkten funkade. Han berättade alltså precis vad jag skulle kolla. ;) Men det kanske är annorlunda om man kör upp via körskola?? Jag är inte säker.
Gäst 2011-09-26 17:10 ! Citera #
Jag tror som föregående att de säger till vad du ska kolla. Alltså jag tror inte de säger inre kontroll för då är det för lätt att glömma något utan jag tror de säger ex. bromsar eller kanske lysen o.s.v! :)
gåsen 2011-09-30 22:12 ! Citera #
Det kan nog stämma det du skriver raz för de två gånger jag körde upp blev jag ombedd att göra säkerhetskontroll, på första fick jag uppgiften att kolla däcken, vid andra tillfället blev jag ombedd att kolla handbromsen. Jag var nervös innan att jag skulle glömma något men eftersom det bara var en sak som skulle kollas blev det lättare.
inspektörn 2011-10-01 00:47 ! Citera #
Det roligaste en inspektör kan beordra på en säkerhetskontroll, är just att be dom göra en säkerhetskontroll! Det är inte en jäkel som fixar det! *s*
Jejja 2011-10-03 23:56 ! Citera #
Säkerhetskollen oroa jag mig för..:)
Alina 2011-10-11 13:48 ! Citera #
Jejja
Säkerhetskollen oroa jag mig för..:)

det är inga problem med säkerhetskontrollen, har gjort uppkörningen två gånger. kontrollanren ville att jag skulle kolla bromsarna första gången och då tryckte jag ner bromspedalen hårt i ca 20 sek allt va ok =) men glöm inte titta på instrumentbrädan om något behöver fyllas på. andra gången fick jag samma kontrollant och det kändes skönt för jag va inte ett dugg nervös, och nu har jag ÄNTLIGEN..

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 22:41
1
I dag 22:06
2
I dag 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo