Start > Körkortsforum > Tips för privat övningskörning

Tips för privat övningskörning

vielle 2011-09-25 12:20 ! Citera #
Hej tänkte bara tipsa om att övningsköra med någon du trivs med. ibland är det inte möjligt men det är ett definitivt plus.
Min bror försökte övningsköra med pappa men de kom ihop sig över allting som vanligt och det funkade inte alls. Han övningskörde istället med pappas nya tjej och det funkade jättebra. Jag lägger nog vantarna på henne i sommar när jag ska övningsköra också :D . Har du möjlighet att övningsköra med någon som du inte känner så där jättebra så är nog det en bra ide,speciellt om ni har lite temprament ;) lycka till
kixen 2011-09-26 17:00 ! Citera #
Ett annat tips när nu ska övningsköra privat är att din handledare följer med på några körlektioner, det är extra bra i början då även handledaren kan få sig en tankeställare över hur man ska tänka. Det kan var svårt för handledarna att lära ut på ett bra sätt eftersom de har så mycket automatiskt efter att ha kört bil under en lång tid. När handledaren följer med på körlektionerna hör även den vad körskoläraren säger att eleven behöver tänka på att kan hjälpa till med detta under övningskörningen hemma. :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I dag 21:08
4
I dag 18:45
4
I dag 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor