Start > Körkortsforum > Kan man ta körkortet på olika …

Kan man ta körkortet på olika körskolor?

vielle 2011-09-25 12:09 ! Citera #
Hej jag undrar om det är nån som vet om man är bunden till en körskola för hela utbildningen?
Jag funderar på att ta teoripaketet nu under vintern här i Göteborg och sen åka hem till Mora i sommar och köra med föräldrar och bekanta samt köra upp där. Är det möjligt?
tacksam för svar
Gäst 2011-09-26 09:40 ! Citera #
Hej!
Om du tar bara teoripaketet då är det bara teorin som gäller välla? Och när det gäller körkortstillstånd/privat körning/körtillstånd med privatperson behöver
Du och din privatperson gå på en lektion tillsammans, tror det kostar 500kr tillsammans.
Så svar till din fråga är Ja.
Själv är jag inte säkert om du behöver att går på flera lektioner ifall du vill ha körlektioner med flera privatpersoner.
Exempel kanske du vill ha tillstånd så att både din mamma och pappa kan övningsköra dig. Då behöver alla 3 går på en lektion tillsammans(kostar nog 750kr).
Jag tror det är så, själv undrar jag också. Vad behöver jag göra, ifall jag vill ha övningskör med flera privatpersoner.
Gäst 2011-11-01 16:36 ! Citera #
Man är väl aldrig bunden till någon körskola.

Jag har köpt två olika paket från två olika körskolor, efter att jag har kört klart den ena paketet ska jag köra med den andra körskolan. Anledningen till det är att ena körskolan tyckte jag var alldelses för dålig service i, och otrevlig personal.

Men om jag förstått din fråga rätt, så nej du är aldrig bunden, körtillståndet gäller hos olika trafikskolor, du behöver inte ha flera stycken.
Gäst 2011-11-13 22:18 ! Citera #
Tänk på att det ofta tillkommer en inskrivningsavgift. Detta gör att det kan bli dyrt att använda sig av flera olika skolor.
Gäst 2012-04-05 08:46 ! Citera #
daniel123
Tänk på att det ofta tillkommer en inskrivningsavgift. Detta gör att det kan bli dyrt att använda sig av flera olika skolor.


Inskrivningsavgiften är ett skämt. Det har skolorna enbart för att suga dig på pengar. Man får inte ett skit i utbyte.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor