Start > Körkortsforum > Vart hittar jag information?

Vart hittar jag information?

Yaamie 2009-04-09 15:12 ! Citera #
Idag gjorde jag rikutbildning del 1. Där pratar dem mycket om droger och trötthet tillsammans med bilkörning. Men promillehalten variera ju mellan olika länder? Är det någon som veta vart man hittar information om vart det olika gränserna i olika länder går för rattfylla? Jag är helt och hållet emot droger tillsammans med bilkörning, man blir rädd när man hör att 12000 personer kör drog påverkade varje dag i Sverige. :x
kittykat 2009-04-11 14:58 ! Citera #
Ja visst är det läskigt! Min lärare jag hade under teoriutbildningen jämförde det med att det finns ca 16000 taxibilar i Stockholm och hur ofta ser man inte en sån liksom? Man möter ju säkert minst en person om dagen som är påverkad.

Angående din fråga så lär du ju typ bara kunna googla? Fast jag vet till exempel att promillehalten är högre i usa än i sverige, där får man ju va lite berusad när man sätter sig bakom ratten, sjukt.

Här finns iaf några länder med: http://sv.wikipedia.org/wiki/Rattfylleri
Rebeckaf 2009-05-13 09:28 ! Citera #
Hmm.. Lite knasig jämförelse blir det väl, det där med taxibilarna. För alla som kör drogpåverkade finns väl inte i Stockholm (eller ;) ). Oavsett så håller jag med er. Nolltolerans!!
Pelmazo 2009-05-15 16:40 ! Citera #
Tänkte precis samma sak! Men det är ju säkert fortfarande flest rattfyllerister i Stockholm, på grund av att det är den största staden. När vi ändå är inne på ämnet rattfylleri så kan jag lika gärna länka till en film. www.youtube.com/watch?v=ovEBJoI-0H0
Robert Aschberg testar hur det är att köra full. Ganska spännande att se hur snabbt man påverkas av alkoholen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest