Start > Körkortsforum > Kostnad

Kostnad

Gäst 2011-09-22 15:02 ! Citera #
Jag ska inom en snar framtid försöka ha körkort och funderar på om jag ska köpa egen bil eller om jag ska ha mina föräldrars. Har hört att det är mycket dyrt med en bil när man betalar skatt och försäkring. Någon som har en aning om vad det ungefär kostar att ha en egen bil när du betalt försäkring och sånt?
Anders 2011-09-25 11:21 ! Citera #
Jag har kollat lite på det med försäkring och för en volvo så skulle min pappa få betala ca 5000 kr om året. Medans jag som är 17 år skulle behöva betala 8000 till 9000 kr i försäkring. Så jag skulle rekomendera att dina föräldrar står för försäkringen så blir det biligare för dig ;)
vielle 2011-09-25 13:10 ! Citera #
Jag instämmer med föregående svar. Jag tror att det är om du är under 25 som det är mycket dyrare med försäkring etc då du anses som en större risk då.
Tycker väl att de borde beräkna sånt på hur länge man har haft körkort och inte hur gammal man är, men det kanske finns nåt sånt också, det vet jag faktiskt inte. lycka till i alla fall :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov