Moment

Gäst 2011-09-22 14:46 ! Citera #
Hej, jag är väldigt sugen på att få reda på vad det är för olika moment ni fått göra på er uppkörning. Jag förstår att det kan variera men vad är vanligast?
besaro 2011-09-23 02:58 ! Citera #
Jag har kört upp en gång, då fick jag göra ganska blandad körning. Däremot har jag hört att om du kuggar på en uppkörning så kan du ta med protokollet från den uppkörningen till ditt nästa försök.
Inspektören skulle då lägga mer vikt på de bitarna som inte blev godkända på din förra körning. Men jag vet inte om det stämmer, någon med erfarenheter i frågan för gärna bekräfta eller dementera.
Gäst 2011-09-23 11:05 ! Citera #
Vad som är vanligast har jag ingen aning om, men jag fick börja med att kontrollera bromsarna. Sen fick jag köra genom en cirkulationsplats, följa skyltar, göra en vänstersväng vid ett vägarbete, backa runt ett hörn, parkera och köra på motorväg en kortare sträcka. Jag körde i ganska precis 25 minuter.
Innan vi började så sa han att en godkänd uppkörning måste vara i minst 25 minuter, och det brukar bli lagom om det går riktigt bra eller riktigt dåligt. Går det lite sådär mitt emellan så kan det ta längre tid, men som jag förstod det så tar det totalt max 45 minuter inklusive genomgång med inspektören innan man börjar.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor