Start > Körkortsforum > Intensiv utbildningar? bra ell…

Intensiv utbildningar? bra eller dåligt?

Gäst 2009-07-15 19:06 ! Citera #
Jag tror att det är lättare att ta körkort om man går en intensivkurs. Dom jag känner som har gått en sån har klarat att ta kortet och då har dom inte varit så bra på att köra efteråt.
//M
Ulrika 2015-09-23 08:24 ! Citera #
När du får ditt körkort innebär det att du, på ett säkert sätt, skall kunna framföra ett fordon i trafik. Du skall veta vilka regler som gäller.
Men trafikvanan - det som gör dig till en förhoppningsvis (vissa lär sig aldrig att köra) säker förare, kommer inte förrän du har kört något år i trafik.]

Intensivutbildning kontra ”vanlig trafikskola - varken bättre eller sämre.
Avgörande är snarare vilken tid du kan avsätta.
Jonas 2015-09-24 12:32 ! Citera #
Ulrika 2015-09-23
När du får ditt körkort innebär det att du, på ett säkert sätt, skall kunna framföra ett fordon i trafik. Du skall veta vilka regler som gäller.
Men trafikvanan - det som gör dig till en förhoppningsvis (vissa lär sig aldrig att köra) säker förare, kommer inte förrän du har kört något år i trafik.]

Intensivutbildning kontra ”vanlig trafikskola - varken bättre eller sämre.
Avgörande är snarare vilken tid du kan avsätta.
Håller med, gick själv ”vanlig” utbildning några månader, men de jag känner som gjort intensivutbildning kör lika bra (eller dåligt :lol: ) som jag, så en smaksak.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov