Start > Körkortsforum > Intensiv utbildningar? bra ell…

Intensiv utbildningar? bra eller dåligt?

Slashing 2009-06-24 00:02 ! Citera #
Syrianska
Det kan vara så att man lär sig fortare om man kör fler saker inom en begränsad period eller om man låter hjärnan bearbeta info, fakta etc med några dagars mellanrum. Sen är det också dyrare med intensiv utbildningar om jag inte har fel.

Jo så är det helt klart, men saken är ju också den att denna kunskapen kanske inte sitter kvar efteråt på samma sätt sedan?
patohls 2009-06-24 14:07 ! Citera #
Jag skulle inte rekommendera intensiv utbildning. Har pratat med flera kompisar som har körkort och samtliga rekommenderar en att sprida lektioner (helst dubbel) över flera veckor. Detta ska fungera väldigt bra om du har tillgång till bil hemma. Har du inte det så, aa jag skulle nog köra fler lektioner per vecka då men ändå ha en viss spridning.
kozlov 2009-07-06 11:18 ! Citera #
patohls
Jag skulle inte rekommendera intensiv utbildning. Har pratat med flera kompisar som har körkort och samtliga rekommenderar en att sprida lektioner (helst dubbel) över flera veckor. Detta ska fungera väldigt bra om du har tillgång till bil hemma. Har du inte det så, aa jag skulle nog köra fler lektioner per vecka då men ändå ha en viss spridning.

Har hört samma sak från mina polare 8-)
Fisken 2009-07-08 17:08 ! Citera #
Jag var sugen på intensivutbildning först, men sen insåg jag att det var mycket pengar för saker som man kunde göra själv. Det finns ju läroplaner, och speciellt nu på semestern har föräldrarna mer tid att köra med en. Jag gör själv så att jag säger till en av mina föräldrar att jag vill göra en speciell sak, och sen kör vi på det. Sen tittar jag på målen, och är jag dålig på att backa så tränar jag på att backa. Man får inte glömma bort att det inte är läraren som kör åt en, även om de på körskolan vet mer exakt. Men det går att göra själv också. Har uppkörning om en vecka ungefär, och jag ska se om det går att klara utan en enda lektion. :)
sevo 2009-07-09 16:30 ! Citera #
Intensivutbildning är nog det bästa man kan göra om man verkligen satsar på körkortet... men dock kostar det !
Vekling 2009-07-09 16:55 ! Citera #
Det handlar lite om hur du ligger i fas med körningen. Om du känner att du verkligen vill satsa fullt ut med ditt körkort och kan manövrera ett fordon i trafik tycker jag att du ska satsa på en intensiv kurs. Det du måste ha i åtanke är dock att en intensiv kurs inte ger någon garanti på att du kommer att kunna ta körkört när du är klar med den. Men från min sida skulle jag rekommendera att köpa något packet med lektioner och sprida ut dem under tid och sedan kombinera det med mängd träning hemifrån om detta är möjligt. Allt detta för att få en längre tid på dig att mata in informationen och även mängd träna på sakerna du lär dig från trafikskolan..

- Vekling
Work90 2009-07-10 11:26 ! Citera #
Jag tycker att intensiv körning är väldigt bra. Man kommer ihåg allting och hinner inte glömma...
Gäst 2009-07-10 15:08 ! Citera #
Det där beror väl på.. Min syster hade i aug07 ALDRIG suttit bakom en ratt och i okt07 hade hon sitt körkort (klarade allt första gången). Hon gick på Jarla trafikskola och gick deras 10 dagars intensivutbildning och rekommenderar den varmt till mig och alla andra. Jag hade tills för 2 dagar sedan heller aldrig suttit bakom en ratt men har varit ute 2 ggr nu och det går över förväntan.
mitzerl 2009-07-10 19:20 ! Citera #
Jag har svårt att förstå vitsen med intensivkurser. Det är ju bara ca 20 eller på sin höjd ibland 30 körlektioner som ingår, och det är ju ingenting. Då måste man ju vara precis i slutet av sin utbildning ju. Eller vara någon elitelev och ha det väldigt enkelt för sig att lära sig.
henk 2009-07-11 12:40 ! Citera #
Hoppas intensiven ska vara bra börjar den på måndag, så får man hoppas man klara uppkörningen och teorin :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest