Intensiv utbildningar? bra eller dåligt?
Jag tror att det finns både för och nackdelar med intensivutbildningar. Nackdelen är att du missar det ”in-nötande” momenten som du får om du kör från det att du fyller 16 till 18 (exempelvis). Å andra sidan så får du snabb utbildning och lär dig mycket på kort tid. Som sagt både för och nackdelar. Jag tror man får avgöra själv vilket som passar bäst, det är väldigt individuellt hur man lär sig på bästa sätt.
Tycker det är RIKTIGT BRA!
Går intensivkurs själv just nu, och har lärt mig otroligt mycket under dessa 2 veckor !!
Allt blir så intensivt så det är det enda man fokuserar på och man glömmer inte lika lätt de saker man har lärt sig !
En superbra trafikskola som är sjukt bra på intensivkurser är www.bilskolan.net
ligger i falkenberg
kram
Jag tycker de är ganska bra, man lär sig snabbt, men samtidigt så försvinner de man lär sig snabbt med.
man lär sig bara tillfälligt under press.
Jag trodde jag skulle kunna göra uppkörning direkt efter min intensivkurs i halmstad men så kom läraren och säger vid slutändan att jag behöver ytterligare 20 körlektioner alltså en hel 2 veckor intensivkurs för att kunna göra uppkörningen, men jag vet nog bäst så jag kommer boka upp när jag känner att jag verkligen fixa det.
Har läst de flestas inlägg nu,
vissa hissar o vissa dissar, men så e de ju med allt här i livet.
Min fråga är
om man har kört en del och tagit lite kugg frågor och tränat en lite hemma, (gjorde testet på denna sidan innan jag började läsa teori och köra och jag hade 40%, visst underkänt, men de kan ju bara gå bättre!) därför undrar jag, vad exakt är det man gör på intensiv utbildningarna?
hur många timmar kör man om dagen?
får man ta små utvecklings tester eller öva sig på gamla tester?
Beror helt på hur ditt intresse är, och hur mkt du behöver ditt körkort.. Behöver du det pgt jobber eller liknande kan det ju vara bra att ta intensiv, men har du ingen spc tid du måste ha körkortet så kan du gå som ”vanligt” utan massa stress.
Hej!
Jag anser att intensivutbildning kan var ett alldeledes utmärkt allternativ om man har kört mycket privat och pluggat mycket teori själv hemma. Intensivutbildningen kan då vara bra som en ’sista check’ innan du gör uppkörningen och uppskrivningen!
Jag tror att det finns både för och nackdelar med intensivutbildningar. Nackdelen är att du missar det ”in-nötande” momenten som du får om du kör från det att du fyller 16 till 18 (exempelvis). Å andra sidan så får du snabb utbildning och lär dig mycket på kort tid. Som sagt både för och nackdelar. Jag tror man får avgöra själv vilket som passar bäst, det är väldigt individuellt hur man lär sig på bästa sätt.
Håller helt med dig på det att man inte på samma sätt kommer att nöta in sin körning som om man kört en längre tid, det är som med allt annat att man kan lära sig saker på ett par timmar/dagar men om man inte fortsätter träna så glömmer man det också lika snabbt. Jag skulle i sådana fall först köra privat en tid, sedan när du känner dig bekväm i bilen, först då ta en intensivkurs. Å andra sidan om du börjar bli bra på att köra redan då, är det lika bra i min mening att ta kanske 3 - 4 körlektioner för att se hur man ligger till sen kanske ge sig på halkbanan direkt.
Jag tror att det är nog upp till varje enskild individ, om man lär sig bäst intensivt eller lugnt.
Det kan vara så att man lär sig fortare om man kör fler saker inom en begränsad period eller om man låter hjärnan bearbeta info, fakta etc med några dagars mellanrum. Sen är det också dyrare med intensiv utbildningar om jag inte har fel.
Senaste foruminläggen
Rubrik