Intensiv utbildningar? bra eller dåligt?
Tycker ni att det är bra eller dåligt med Intensiv utbildningar?
Jag hoppas det är bra, jag ska själv gå en om en månad ungefär... Det känns ju som att det aldrig blir av annars om man bara ska ta enstaka lektioner... Men, vi får se. Vore intressant att höra från någon som gått intensivutbildning!
Vad jag hört är de jättebra, fast har aldrig testat själv. Jag planerade egentligen att gå en, men har fullt upp med studier under dagarna och jag orkar inte vänta tills sommaren då jag får lov så jag satte igång med en ”vanlig” utbildning ändå. Finns väl fördelar och nackdelar med båda kan jag tänka mig... en annan anledning att jag inte valde att gå intensivutbildning är att jag vill ge alla kunskaper lite tid att sjunka in eftersom jag nog inte egentligen är en person som passar att lära mig saker intensivt.
Jag tror att intensivutb. är jättebra om man har kört mycket innan privat. Jag tror inte att det är så bra att ta körkort på en intensivkurs om man inte har någon vana alls... Man behöver mängdträningen för att bli säker i trafiken...
Jag har kört en intensiv utbildning nu och tyckte den var helt okey.
Men se till att ha mkt tid åt just att plugga teorin och tid för att köra.
Vissa trafikskolor kräver att alla lektioner ska utnyttjas högst inom 3veckor men
helst placeras ut under 2 veckor vilket kräver mycket från dig.
Även på teorin som du själv måste plugga till lite mer intensivare.
Väldigt bra om har körvana innan. Underlättar många saker.
Men om du har tid och körkortet inte är så brådskande så ta det lungt istället.
Stressa dig inte i onödan men om du vill ha körkortet snabbt så är intensivkursen
väldigt bra men var beredd på att kämpa för det !
Jag rekomenderar absolut inte intensiv utbildning !
Detta för att jag kuggade på teoriprovet och det var stort, det blir mycket bättre om du går en längre utbildning!
Vad kostar det ungefär att ta en intensivutbildning?
Intensiv är väl bra om man har lite tid. annars är det lätt bättre att ta lite tid varje kväll och plugga teorin och övningsköra lite emellanåt till du känner dig trygg i trafiken, då är du redo att ta körkort.
Intensiv kan väl vara bra om man har kört lite innan och kommit igång, har man inte kört någonting är det nog inte så värt. Men stressa inte för mycket, kör några lektioner i veckan och öva privat om du kan så kommer det gå galant, bara att det kommer ta lite längre tid men det är det väl värt kanske.
Internsiv ubildningen är väl iofs inte så överdrivet bra, Te x, Jag hade en kompis som gick på Internsvi och jag privat Jag tog körkortet före honom pga att han blev underkännd på uppkörningen. Så jag vet inte? Man kanske har lite mer press på sig på intensiv då man verkligen lägger ner all tid i världen för den och sedan misslyckas och blir rasande? Varför inte ta de i sin lagomtakt om tjäna pengar på det istället? Intensiv är dyr, Medans privat är mycket billigare kanske 50% billigare, men den frågan får du ställa dig själv.
Senaste foruminläggen
Rubrik