Start > Körkortsforum > Mopedskillnad

Mopedskillnad

Thord 2022-02-16 19:48 ! Citera #
En eu crossmoped får gå 45km/h mätar hastighet och en nationell moped 30km/h och en klass2 eu moped scooter får gå 25km/h . Hur så men. Alla kan toppa +5-13km/h mera än dom får .
Thord 2022-02-17 19:18 ! Citera #
Ska ni köra på 95e10oktan så måste eu mopeden vara av årsmodell 011 eller nyare och välj 2-taktare . Den är snålare än 4-taktare på 95e10oktan. :)
Thord 2022-02-17 20:35 ! Citera #
Original Huvudmunstycke är gjort så att det går använda ända upp till 70/75km/h på eu moped 2-taktaren så kommande 95e30oktan är inga problem för 2-taktaren. Men. Kör på hel syntetiskt 2-taktsolja som är fosilfri .det gör jag. Kolven går bara lättare än på del syntetiskt 2-taktsolja och av 95e10oktan ger bara mera tomgång. :)
Thord 2022-02-18 09:25 ! Citera #
Manuellt växlade eu mopeder går växla ner om dom går för snabbt .men. Då måste man besikta om dom ,en kostnad på 130kr . Dom har ofta varvstopp så dom kan inte gå ännu snabbare. Ett mindre framdrev ger 5km/h lägre hastighet. Kör en för snabbt så kan en åka dit för olovlig körning. :)
Thord 2022-02-18 12:23 ! Citera #
Eu mopeder under 30.000kr har ingen katalysator och tar en bort den blir det både trimning och körförbud på eu mopeden.
En katalysator kostar 1.500kr och är gjord av metall som är ädlare än guld.
Thord 2022-02-18 15:16 ! Citera #
Cross eu moppar har längre och tidigare säsong än andra eu mopeder uppe i norra Sverige. Ett tips
Gäst 2022-02-18 15:37 ! Citera #
Thord 2022-02-18
Cross eu moppar har längre och tidigare säsong än andra eu mopeder uppe i norra Sverige. Ett tips
Tar fram min scooter e u moped 10 feb. Bor i Öster sund. Mun stycke 77,4, 21 dell orto. Syn tetiskt 2 takts olja
Thord 2022-02-18 18:28 ! Citera #
Om du ökar hastigheten från 30km/h till 45km/h så bör du öka g-krafterna med 4,5 gånger .
Thord 2022-02-18 18:50 ! Citera #
Du och eu mopeden bör då väga som en tung m:c I 45km/h vid tvärstopp i trafiken.
Thord 2022-02-18 21:30 ! Citera #
I en gammal tsv broschyr för motorcyklar står det att en ska släppa styret vid olyckor. Då slipper man hamna under eu mopeden vid vurpor och olyckor får behålla armarna . :) jag har även gjort volter på motorhuven vid en olycka på en bil som jag krockade med tidigare och använder ryggsäcken som ryggskydd när jag kör I trafiken.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov