Start > Körkortsforum > Anteckna efter körlektioner

Anteckna efter körlektioner

ElinS 2011-09-13 14:15 ! Citera #
Hej!
Jag håller på att ta körkort och har lite tips till er andra som också gör det. Efter varje körlektion skriver jag upp i en anteckningsbok vad vi har tränat på och vad jag ska tänka på i fortsättningen. På så sätt utvecklas man mycket snabbare med både körningen och teorin. Innan en körlektion kan man då själv repetera vad man tränade på sist och tänka extra mycket på det under körlektionen. Jag har även haft nytta av mina anteckningar när jag pluggat teori. Kör hårt!
LarssonK 2011-09-14 00:40 ! Citera #
Ett väldigt bra tips som jag inte tänkt på innan! Tack så mycket :D
Gäst 2011-09-14 17:03 ! Citera #
Fint, ett bra tips :)
yea-ink 2011-09-25 22:37 ! Citera #
Tack för ett bra tips! Detta ska man tänka på i fortsättningen :)
Gäst 2011-10-22 14:54 ! Citera #
Brukar oxå skriva upp viktiga moment efter lektionerna. Det funkar jättebra för då glömmer man verkligen inte!
Gäst 2011-10-24 14:28 ! Citera #
Jag brukar anteckna vad jag lärt mig efter lektionen sedan övar jag varje dag här på körkortonline.se + att jag läser i körkortsboken och frågar hela tiden i familjemedlemmar med körkort om trafikregler och hur de agerar i vissa trafiksituationer, mycket givande!
DennisTheMenace 2011-10-25 03:51 ! Citera #
Haha själv hade jag inte vågat fråga t.ex. mina föräldrar om trafiksituationer, bättre att fråga en handledare då dom vet om det är något nytt du ska tänka på. Minsta fel kan ju trots allt leda till att du kuggar på uppkörningen :p

Men man kan ju ha en familjemedlem som nyligen har tagit körkort med :p
Adddde 2011-12-07 20:58 ! Citera #
Det är väldigt bra!

Ett ennat tips är att du under lektionerna kan spela in ljud.

Oftast så är man så koncentrerad att när läraren pratar så hör man endast vad hon säger och man lyssnar inte för att komma ihåg det eftersom det händer så mycket. Det är verkligen viktigt och lyssna eftersom det främst är kritiken du ska komma ihåg för att sedan komma hem och veta vad du ska öva på.

Jag tycker det kan vara väldigt effektivt. Nu tror ni säkert att man måste sitta i 40 minuter och lyssna igenom allt. Men jag lägger in det i valfritt ljudbehandligsprogram, i mitt fall audacity. Där kan jag direkt se på ”ljuddiagrammet” i vilka delar av ljudklippet det finns ljudupptagning och direkt spola dit!

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 22:41
1
I dag 22:06
2
I dag 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor