Start > Körkortsforum > Uppkörning Mora

Uppkörning Mora

hannah 2011-09-11 16:45 ! Citera #
Ska köra upp i Mora om två veckor och har aldrig varit där och kommer tyvärr inte kunna ta mig dit innan jag ska köra upp...

Jag undrar om någon av er har kört upp i Mora och i sådana fall har några tips på vad man bör tänka på när man kör upp där. Är det något speciellt ställe som är extra tricky, är det många konstiga korsningar där etc?

Tacksam för all hjälp jag kan få :)
Gina 2011-09-24 19:11 ! Citera #
Hej!
Stort lycka till med uppkörningen! Kan du berätta hur det var att köra upp i Mora? Jag har uppkörning där om en månad.
vielle 2011-09-25 13:19 ! Citera #
Hej
Jag har tyvärr inte kört upp i Mora men har iaf bott där större delen av mitt liv.
Det jag kan berätta att vi har fått en del nya rondeller på senare år men som du säkert vet så anses det ganska enkelt att köra upp i Mora. Säkert därför du kör upp där ;) De senaste åren har det också dykt upp chikaner(stavning)som kan vara lite ovana om man inte sett dem förr. De är en slags farthinder typ som att trottoaren går ut i vägen i en liten kurva på ena sidan och sen på den andra så man måste åka igenom den en bil i taget. Tyvärr vet jag inte vilka regler som gäller i dessa(det vet inte moringarna själva heller). Men du kan säkert leta upp det på nätet.
hjälper gärna till om jag kan om du har fler frågor :)
Gina 2011-09-27 12:22 ! Citera #
Å vad gulligt av dig! Jag har kört en massa i Stockholm båda med trafikskola och privat, men har kuggats tre ggr på uppkörning trots att skolan anser mig färdig. Alla ggr på grund av små små saker. Jag orkar inte längre med cirkuset här i stockholm. Allt är så stressigt här. Så nu hoppas jag verkligen på Mora:)
pilutta dig 2012-02-01 08:56 ! Citera #
Haar tänkt åka till Mora i februari för att ta en intensivkurs på Mora Trafikskola. Någon som har erfarenheter av detta? Väntar tacksamt på svar!
mmmm 2012-05-08 20:08 ! Citera #
pilutta dig
Haar tänkt åka till Mora i februari för att ta en intensivkurs på Mora Trafikskola. Någon som har erfarenheter av detta? Väntar tacksamt på svar!

Tycker absolut att du ska göra det har själv gjort det! Dom har fyra olika trafikskolor därför är det inte heller så dyrt sen är mora en perfekt stad att köra upp i på det sätt att det inte alls är lika mycket som i andra städer!
Alina 2016-10-10 16:44 ! Citera #
Jag gick i en trafikskola i Stockholm, som jag tycker va grym de hjälpte en del, men tog få lektioner men jag är väldigt lättlärd av mig! Jag åkte till Mora för uppkörningen då jag kört till Mora och lite i stan dagen innan, jag kuggade på små saker som en cirkulationsplats och att jag tydligen inte kollat åt båda hållen vilket jag gjorde! Men jag körde upp i Stockholm, Sollentuna om man ska vara riktigt petig, och de gick galant! Så kör upp där du bor, de hjälper mer för trafiken i Stockholm känns annorlunda än i Mora!

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 05:45
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest