Start > Körkortsforum > Halkbanan klarad

Halkbanan klarad

raggemurre 2011-09-11 13:11 ! Citera #
Jag har gjort halkbanan och riskettan. Det var kul men inte värt 1600kr, sånt nöje var det inte. Jag som har övningskört endast med min far, tyckte att det på halkbanan var ganska lätt, men det är ju mest en pröva på grej.

Jag minns innan jag gjorde halkbanan var jag riktigt nervös. P.g.a att det är inte många som kuggar halkbanan och jag ville inte vara en av dem. Men så länge man lyssnar på vad de säger och tar det lugnt och lyssnar o tar för sig, så kommer det gå bra. Ifall ni har någorlunda körvana.
lale 2011-09-12 00:51 ! Citera #
va ska ja säga som fick betala 2950 kr för halkbanan !!!!! :@
Gäst 2011-09-12 01:12 ! Citera #
För att vara helt ärlig så är det väldigt svårt att misslyckas. Under min halkbaneträning fanns det folk som inte kunde tillgodogöra sig instruktionerna så bra. Vissa varvade motorn och körde på ettans växeln väldigt länge. De kom inte upp i den farten som de skulle. Vissa tvärbromsade med gas och broms samtidigt, och inte koppling+broms. Ljudet som motorn avgav var inte en höjdare kan jag säga.

Halkbanan kostade 1750 kr, det var roligt men helt klart inte värt pengarna. Innan halkbanan prövade jag på lite tvärnitar en tidig morgon på en väg där inga bilar sågs till så långt ögat kunde se. Så jag hade en liten inblick på hur det skulle vara.

I början var jag också lite orolig för halkbanan men när man väl hade sett vilka ”misstag” man kunde göra var man längre inte orolig, utan njöt.

Det jag inte riktigt kunde förstå var hur stressade och rädda vissa var. Man har betalat 1750 för detta och då kan man lika gärna ha roligt när man väl är där. En halv flygplats tillgodo, där inget kan gå fel hur mycket du än sladdar och ändå så kör folk 44 när kontrollanten säger 70... Det har nog att göra med deras körvana och självförtroende.

Det ända som jag ångrar är att jag inte gasade ända fram till konerna när kontrollanten sa;

- välj en hastighet mellan 70 och 200.

Visst i 200 kommer jag säkerligen inte komma upp i, men 110-120 borde jag gjort istället för ~ 90 som jag gjorde.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest