Start > Körkortsforum > Tips inför teoriprovet

Tips inför teoriprovet

Gäst 2011-09-08 17:05 ! Citera #
Hej! :) jag ska nu ge er tips inför teoriprovet. :)
Det jag kan säga är att dagen innan teoriprovet bör du sova ordentligt så du är utvilad inför teoriprovet. är man trött när man gör teoriprovet så klarar man det inte. Man kan inte tänka klart och man kan inte koncentrera sig. Mitt råd är då att sova minst 7-9 timmar dagen innan teoriprovet. några veckor innan teoriprovet så måste du läsa läsa och läsa i teoriboken! så du kommer väl förberedd inför provet. Om det är något du inte förstår så läs om och om igen tills du fattar. Och gör massa körkortsfrågor på internet och läs igenom dina svar sen vilka du har rätt och vilka du har fel på. Dom du har fel på bör du läsa vilket svar som är rätt och läsa det i körkortsboken du har fel på! :) och mitt sista råd är att ta det lungt så kommer det att ordna sig!! Om du är för nervös så kanske du gör slarvfel och svarar bara något.

Lycka till på teoriprovet! ;) :)
Gäst 2011-09-13 18:43 ! Citera #
Tack så mycket, jättebra tips!

Ska man ha med sig något att äta? Och hur mycket pluggade du innan i form av läsning i körkortsboken? Mer än 10 timmar?
LarssonK 2011-09-14 13:12 ! Citera #
Något att äta behöver man nog inte ha med sig, med tanke på att provet tar 50~ minuter.
Mandelbrot 2011-09-20 15:24 ! Citera #
Tack så mycket för tipsen! Har du skrivit teorin? I så fall, hur upplevde du att det var? Var det någon skillnad på frågorna på provet och de som går att hitta på internet? Var det någon fråga som överraskade dig? Går det att läsa till sig alla svar i körkortsboken?

Det blev visst fler frågor än jag hade tänkt. Hursomhelst, jag håller på att plugga teorin för fullt och är tacksam för alla tips jag kan få.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo