Start > Körkortsforum > Lurad på pengar?

Lurad på pengar?

Gäst 2009-06-21 13:46 ! Citera #
Jag kände likadant men när jag hotade att sluta blev de snällare :lol:
patohls 2009-06-24 14:15 ! Citera #
Känner man sig lurad så borde man byta lärare och om inte det hjälper så byt skola. Mamma kände sig aningen utnyttjad så hon bytte lärare och fick boka uppkörning direkt. Att sluta i bilskolan helt är nog inte så bra. Som någon tidigare sa så kuggas de flesta privatister.
Gäst 2009-07-02 18:49 ! Citera #
Det de vill är ju att tjäna pengar så det är klart de försöker suga ut så mycket de bara kan av varje elev. Men alla skolor är inte likadana men man har ju hört skräckexempel då körkortet kostat en förmögenhet så det får man akta sig för.
Grundlurad student 2014-01-14 23:23 ! Citera #
Jag har kört på trafikskola i exakt ett år nu kontinuerligt. Jag har tyvärr haft dålig möjlighet att köra med handledare så nästan alla mina lektioner har varit på körskola, men när jag väl varit hemma i min hemstad har jag kunnat köra med föräldrarna. Körde på en annan körskola också 10 lektioner. Det var en jättebra skola, vi gick lagom fort fram och jag avklarade rondellerna. Men när jag sedan kom tillbaka till min gamla körskola på min studieort tyckte min lärare där att jag inte alls var klar utan vi körde i rondeller i tio lektioner till!! Jag hade ingenting att jämföra med så det var bara att ”glatt” betala.

Nu har jag kört exakt 60 lektioner och min körlärare säger att jag fortfarande inte är färdig trots att jag känner mig väldigt säker bakom ratten. Han tycker forfarande inte jag är klar utan vill att jag kör minst 10 lektioner till och efter det kör med honom i en månad till medans vi väntar på uppkörningstiden! Det verkar inte riktigt klokt.

Det dröjer inte länge innan jag kontaktar trafikverket och kör upp själv, jag är minsann inte gjord av pengar.
Gäst 2015-03-26 10:01 ! Citera #
Har kört 20 lektioner på skola och har fått godkänt på de fyra första momenten (av 16). Började från noll, hade inte kört en meter. Sedan ett tag tillbaka kör jag även privat 2-3 ggr per vecka och känner att det verkligen hjälpt. Vi har testat på det mesta: stadstrafik, landsväg, motorväg, manöverering (parkera, vända, backa). Känner att skolan kanske går lite för sakta fram nu, jag kan mer än vad vi går igenom. Många moment kvar på skolan som jag skall bli godkänd i och börjar inse att detta kanske kommer dra iväg kostnadsmässigt.

Ni som kör privat, 2-3 ggr i veckan och går på skola: Hur ofta har ni körlektion med lärare?
Gäst 2015-04-06 09:11 ! Citera #
Har bytt trafikskola nu.
Gäst 2015-08-12 16:35 ! Citera #
Känner igen mig i era beskrivningar. Jag hade ingen tidigare körvana och har nu haft fyra körlektioner med trafikskolan. De två första körde jag med en kvinna och med henne gick det framåt. De två senaste lektionerna har jag kört med en kille som går fram jättesakta. Vi har i stort sett bara övat på högersvängar i två timmar nu. Han är sjukt petig med att man måste svänga precis intill kanten. Känns som helt bortkastade pengar. Har fått kontakt med en kille på facebook nu som jag ska övningsköra privat med. Trafikskolan rånar fan mig! Hittills har jag bara 1 av 16 moment avklarade!!! Är det meningen det ska gå i sådär snigelfart? Jag kan starta, stanna och växla både upp och ned, men ändå vill han ej godkänna moment 2 ens!!!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest